ششمین نشست روسای مراکز علمی کاربردی در قم برگزار شد

ششمین نشست روسای مراکزعلمی کاربردی به منظور ارزیابی وضعیت دانشگاههای فعال وبررسی آموزش ونیازسنجی‌های موجود برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه قم، در این نشست مدیر مرکز آموزش عالی علمی –کاربردی شهرداری قم در ابتدا با اشاره به فعالیت ۳۱ واحد دانشگاهی در کشور گفت: در بازدید دکتر فیض، معاون فرهنگی اجتماعی دانشگاه جامع علمی وکاربردی کشور از مراکز فعال قم ظرفیت‌ها ودغدغه‌های موجود مورد ارزیابی قرار گرفته که امیدواریم با تمهیدات لازم به زودی اصلاحات مورد نظر انجام شود.

دکترامیرحمزه مهرابی درخصوص راه اندازی این مجموعه واهداف تشکیل آن گفت: این مرکز در سال ۸۲ به همت شهرداری و با اخذ مجوزهای لازم از سازمان شهرداری‌های کل کشور و دانشگاه جامع علمی کاربردی تاسیس شد.

وی اذعان داشت: این مرکز با وظیفه تبیین خط مشی‌ها وسیاست‌های طراحی شده و توسعه رشته‌های کاربردی متناسب با ظرفیت‌های اشتغال فعالیت خود را آغاز کرد و درحال حاضر تا پایان سال ۹۱ بالغ بر ۱۰۰۰ دانشجو در مقطع کاردانی مشغول به تحصیل هستند.

وی با اشاره به رشته‌های موجود نیز تصریح کرد:عمده رشته‌های ارائه شده در دانشگاه شامل معماری،عمران، فن آوری اطلاعات، آتش نشانی، طراحی و نوسازی بافت‌های فرسوده، مهندسی حمل ونقل و حقوق قضائی گرایش ثبتی و دهها رشته دیگر است.

وی درباره مشخصات فیزیکی مرکز نیزخاطرنشان کرد:ساختمان فعلی مرکزبا مساحت ۵۰۰ متردر۴ شامل کلاس‌های درس، آتلیه معماری،کتابخانه تخصصی، سایت کامپیوتر و بخش اداری و…است که در طرح توسعه ۲ هزار متر زمین به این مرکز واگذارشده است.

وی همچنین در زمینه فعالیت های دانشجوئی وفرهنگی گفت: برگزاری اردوها، توسعه تشکلها، انجمن‌ها وشوراهای دانشجوئی، توسعه فضاهای فرهنگی ودینی دردانشگاه، نیازسنجی‌های فرهنگی و محتواسازی، برگزاری کارگاههای آموزشی و فرهنگی در رفع شبهات، نمایشگاههای تخصصی وعلمی از برنامه‌های مهم دانشگاه به شمار می رود.

وی دراین نشست با اشاره به افتتاح دفتربسیج دانشجوئی در واحد استانی دانشگاه علمی وکاربردی قم یادآورشد: این دفتر بسیج با حضور سردار مهدی نژاد فرمانده سپاه و دکترفیض معاونت فرهنگی، اجتماعی دانشگاه علمی وکاربردی کشور درراستای لزوم تبیین تفکر بسیجی افتتاح شد.

لازم به ذکر است، در این جلسه روسای مراکز علمی کاربردی پیرامون پتانسیل‌ها و ظرفیت‌ها، کمی‌ها، کاستیها و چشم انداز دانشگاهها در سال‌های آینده مطابق با نیازسنجی وارتقای رشته‌های کاربردی در راستای اشتغال زایی وتناسب با بازار کار به تبادل نظر پرداختند.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.