ششمین همایش بین‌المللی تقریب مذاهب اسلامی در مرکز اسلامی انگلیس

ششمین همایش بین‌المللی تقریب بین مذاهب اسلامی با عنوان «نقش تمدنی تقریب در تحقق صلح اجتماعی» هشتم مهرماه به همت مرکز اسلامی انگلیس در لندن برگزار می‌شود. به گزارش خبرآنلاین این همایش هشتم مهرماه با حضور آیت الله اراکی دبیرکل…

ششمین همایش بین‌المللی تقریب بین مذاهب اسلامی با عنوان «نقش تمدنی تقریب در تحقق صلح اجتماعی» هشتم مهرماه به همت مرکز اسلامی انگلیس در لندن برگزار می‌شود.

به گزارش خبرآنلاین این همایش هشتم مهرماه با حضور آیت الله اراکی دبیرکل مجمع در مرکز اسلامی انگلیس آغاز می‌شود. «ارزش‌های صلح اجتماعی از منظر امت اسلام»، «پایه‌های صلح اجتماعی و تأثیر آن در توسعه جوامع بشری» و «ارزش‌های تقریب در رویارویی با تهاجم فرهنگی پیش روی امت» از محورهای مورد بررسی در این همایش عنوان شده است.

بخشی از همایش نیز به بررسی موضوعاتی همچون «اقلیت‌های مسلمان و چالش‌های اعتقادی، اجتماعی و سیاسی»، «صلح اجتماعی و رابطه آن با امنیت فکری مسلمانان»، «تقریب در رویارویی با شبهات جدید درباره اسلام در غرب»، «چگونگی مشارکت مسلمانان با دیگر ادیان برای تحقق صلح اجتماعی» و «چرا صلح اجتماعی مخالف تکفیر، افراط‌گرایی و تندروی است؟» اختصاص خواهد یافت.

در این همایش «نقش علما و اندیشمندان در بنای پایگاه صلح اجتماعی»، «دینداری؛ نیازی فطری برای همه بشریت»، «تقریب؛ طرحی عملی برای ساخت امت واحده»، «تأثیر اخلاق در برقراری ارتباط با دیگران و تقویت رفتار اجتماعی»، «نقش زن در بنای خانواده، سلامت جامعه و صلح اجتماعی» و «تقریب‌گراها و آگاهی فرهنگی در تقویت ساختار امت واحده» نیز بررسی خواهد شد.

گفتنی است، مرکز اسلامی انگلیس در آذرماه ۱۳۷۴ زیر نظر آیت‌الله محسن اراکی، نماینده وقت مقام معظم رهبری در انگلیس، تأسیس شد. این مرکز هم‌زمان با مبعث نبوی و با حضور مسئولان و شخصیت‌های فرهنگی و اجتماعی از ایران، انگلیس و سایر کشورهای اسلامی و همچنین اقشار مختلف مردم در سال ۱۳۷۷رسماً به عنوان یک مؤسسه خیریه آغاز به کار کرد و هم اکنون حجت‌الاسلام‌و‌المسلمین معزی ریاست آنرا بر عهده دارد.

دین و اندیشه

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.