ششم ابتدایی‌ها بدون کنکور دانشگاه می‌روند

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت: در صورتی که قانون حذف کنکور در سال ۹۳ اجرایی شود، ورودی‌های ششم ابتدایی امسال پس از اخذ دیپلم، بدون کنکور وارد دانشگاه می‌شوند.
 
ابراهیم سحرخیز در گفت‌وگو با ایسنا، درباره ۱۲ ساله شدن دیپلم و حذف مقطع پیش دانشگاهی و کنکور گفت: با استقرار نظام ۳ـ۳ـ۶ از امسال دیپلم آموزش و پرورش ۱۲ ساله می‌شود و پیش دانشگاهی نیز حذف خواهد شد، لذا دانش آموزانی که امسال وارد پایه ششم ابتدایی شده‌اند، پس از پایان سال سوم متوسطه، با اخذ دیپلم از آموزش و پرورش فارغ التحصیل می‌شوند، چرا که بر اساس قانون پیش دانشگاهی حذف خواهد شد.
 
وی درباره راهیابی ورودی‌های ششم امسال به دانشگاه آنهم بدون کنکور، اظهار کرد: چنانچه قانون حذف کنکور در سال ۹۳ اجرایی شود، قطعا دانش آموزان نظام جدید بدون کنکور وارد دانشگاه می‌شوند که جزئیات و نحوه ورود آنها به دانشگاه در قانون حذف کنکور مشخص می‌شود.
 
سحرخیز ادامه داد: بر اساس برنامه آموزش و پرورش، در سال تحصیلی ۹۷-۹۶ نظام آموزشی جدید به طور کامل مستقر می‌شود و پیش دانشگاهی نیز در سال ۹۶ حذف خواهد شد.
 
معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش همچنین با اشاره به تصویب نهایی سند درس ملی و تغییرات کتب دوره متوسطه بر اساس این سند، تصریح کرد: سند درس ملی مبنا و برنامه تولید کتاب‌های درسی است و تمامی محتوای آموزشی و پرورشی بر اساس آن تالیف می‌شوند.
 
وی افزود: بر اساس اهدافی که در برنامه درسی ملی تعریف شده، برای هر ماده درسی، حوزه‌های یادگیری در نظر گرفته شده، لذا مولفان کتب درسی با راهنمایی این سند اقدام به تالیف و تنظیم کتابها خواهند کرد.
 
معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: بر همین اساس، سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی از هم اکنون کار تالیف کتابهای جدید از جمله کتب اول راهنمایی را آغاز کرده و سال آینده علاوه بر کتابهای سوم دبستان، کتب درسی پایه اول راهنمایی بر اساس برنامه سند درس ملی تدوین و چاپ می‌شود.
 
به گفته سحرخیز، برای استقرار نظام جدید آموزشی، هر ساله کتاب‌های ۲ پایه تحصیلی تغییر و از امسال یک پایه تحصیلی به طور موقت حذف می‌شود تا در سال بعد با نظام و کتب جدید مسقر شود که در این راستا آغاز حذف موقت پایه‌های تحصیلی با برداشتن اول راهنمایی در سال جاری آغاز شده و این روند تا استقرار کامل نظام ۳-۳-۶ ادامه خواهد داشت.


Tabnak.IR | تابناک

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.