شش نظامی ناتو در شرق افغانستان کشته شدند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آسوشیتد پرس، روز گذشته همزمان با کشته شدن دهها نفر در پی انفجار بمب های کنار جاده ای و حملات طالبان در جنوب افغانستان، در پی انفجار یک بمب در شرق افغانستان شش نظامی ناتو کشته شدند.

ناتو در بیانیه خود به جزئیات این انفجار و هویت نظامیان کشته شده اشاره نکرده است اما با توجه به حضور نظامیان آمریکایی در شرق افغانستان انتظار می رود که نظامیان کشته شده آمریکایی باشند.

آسوشیتد پرس در ادامه می نویسد: از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از ۲۲۵ نظامی ناتو در افغانستان کشته شدند.

مقامات افغانی و ناتو تایید کردند که در پی انفجار بمب و حملات طالبان در ولایت قندهار در جنوب افغانستان ۱۶ افغانی، پنج پلیس ودو عضو ناتو کشته شدند.

طالبان همچنین روز یکشنبه به ایستگاه های بازرسی در جنوب افغانستان حمله کرد و در جریان این درگیریها ۵ پلیس و ۲۲ شبه نظامی کشته شدند.

با توجه به گسترش حملات طالبان، غیرنظامیان از جمله زنان و کودکان قربانی این حملات در مرز افغانستان با پاکستان هستند.

نیروهای افغانی و ناتو نیز برای مقابله با حملات طالبان با افزایش عملیات پاکسازی در پی شناسایی و بازداشت اعضای این گروه هستند.

در همین حال وزارت کشور افعانستان صبح روز یکشنبه در بیانیه ای اعلام کرد که در عملیات پلیس و ارتش افغانستان و نیروهای ائتلاف به رهبری ناتو در بخشهای مختلف کشور طی ۲۴ ساعت گذشته دست کم ۱۶ عضو طالبان کشته و ۱۶ فرد دیگر بازداشت شدند.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.