شش کلید برای داشتن یک زندگی مشترک شیرین

۲۵ آبان ،

زندگی زناشویی شما شیرین است یا شور و یا خدای نکرده تلخ؟ اما هر چه که هست می خواهیم چند نکته به زوج‌ها یادآوری می‌کنیم که شاید بین روزمرگی‌‌های زندگی، یادشان رفته باشد؛

۱: سعی نکنید یکدیگر را تغییر دهید

یکی از نکاتی که متخصصان برای داشتن یک زندگی مشترک خوب پیشنهاد می‌دهند این است که زوج‌ها یکدیگر را همانطور که هستند بپذیرند و سعی کنند با شناختن تفاوت یکدیگر، به آنها احترام بگذارند و نخواهند که همسرشان عینا مثل خودشان شود.

۲: در کارهایتان عشق را وارد کنید

درست است که انجام دادن کارهایی مثل تمیز کردن خانه، مرتب کردن انباری، شستن ظرف‌ها و … کارهایی است که می‌تواند تکراری و خسته‌کننده باشد ولی اگر در انجام دادن این کارها به یکدیگر کمک کنید و به همین کارهای به ظاهر تکراری به چشم انجام وظیفه نگاه نکنید و به یاد علاقه‌ای که به یاد همسر و فرزندتان دارید بیفتید، می‌بینید که آن کارها چقدر بهتر و حتی سریعتر انجام خواهند گرفت.

۳: جملات عاشقانه را فراموش نکنید

با گذشت زمان زوج‌ها انقدر درگیر زندگی روزانه خود می‌شوند که دیگر یادشان می‌رود علاقه‌شان را به همسرشان ابراز کنند. این مساله در حالی است که همین قضیه به ظاهر کوچک می‌تواند به استحکام زندگی‌شان کمک کند و نشان دهد آنها مثل روز اول مشتاق زندگی کردن با هم هستند.

۴: سفر بروید

زندگی روزمره با این همه مشکلاتی که دارد شاید دیگر وقتی برای آرامش باقی نگذارد بنابراین چه چیزی بهتر از این که هر از گاهی از تعطیلات استفاده کنید یا حتی مرخصی گرفته و با همسرتان به جایی دور از شهر بروید تا هم استراحت کنید و هم با ایجاد لحظات خوشایند، زندگی مشترکتان را شیرین‌تر کنید و نگذارید در بین کارهای تکراری و وظایف شغلی و خانوادگی هر روز، برای یکدیگر عادی شوید.

۵: طرف دشمن را نگیرید

در بعضی بگومگوها اتفاق می‌افتد که شخصی از همسر شما انتقاد می‌کند و بعد می‌خواهد شما را هم وارد ماجرا کند، این جا نقطه‌ای است که باید خیلی مواظب باشید چون ممکن است با حرف‌های او موافق باشید و شما هم وارد تیم حریف شده و همسرتان را به باد انتقاد بگیرید. درست همینجاست که واکنش درست شما می‌تواند همسرتان را نسبت به شما دلگرم یا دلسرد کند. حتی اگر با انتقادی که به او وارد شده موافق هستید، بهتر است خودتان به طور جداگانه آن را با او مطرح کنید نه در میان جمع و با حضور دیگران.

۶: زیاد هم راحت نباشید!

درست است که اصل یک زندگی مشترک بر راحتی و آسایش است، اما نباید زیاد هم احساس راحتی کنید به طوری که باعث دلزدگی همسرتان از شما شود. نوع پوششتان در خانه، نوع رفتار کردنتان وقتی در خانه هستید و با همسر و دوستان صمیمی، نحوه صحبت کردن و … از مواردی است که باید مواظب بود در عین حال که رسمی نباشد، بی‌ادبی نسبت به دیگران تلقی نشود و آنها بدانند که حضورشان برای شما همراه با احترام است.


روانشناسی
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.