شعار روز چهارم؛ فشار خون، همکاری بین بخشی و همبستگی اجتماعی

۲۱فروردین۱۳،

هدف از نامگذاری امروز تحت عنوان فشار خون، همکاری بین بخش و همبستگی اجتماعی ایجاد تعامل بین ارگانهای دخیل در سلامت برای آگاه سازی مردم جامعه در خصوص بیماری های غیر واگیر و فشار خون است.

دکتر رخشانی، معاون بهداشتی وزارت بهداشت در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت:  در خصوص شعار این روز گفت:  همکاری بین بخشی یعنی این که تمام ارگان ها دخیل در سلامت مردم برای آگاه سازی مردم در زمینه هر سلامتی به خصوص فشار خون با هم همکاری کنند و با همکاری هم بتوانند این حساس سازی را در جامعه ایجاد کنند.

وی افزود: همبستگی اجتماعی هم یعنی مردم خودشان در این آگاه سازی مشارکت کنند امروز تمام رابطین و داوطلبین سلامت در کل کشور طبق برنامه ریزی منزل به منزل رفته و با مردم ارتباط می گیرند و علاوه بر اندازه گیری فشار خون آموزشهایی برای جلوگیری از ابتلا به این عارضه به آنها می دهند.

رخشانی با بیان این که شهرداری، هلال احمر، پلیس و دیگر سازمان ها هم برنامه های مشابه در این زمینه دارند خاطر نشان کرد: قرار است که از ۲۴ فروردین طی یک همایش بزرگ از ارگانهایی که در طی این چند سال در زمینه سلامت فعال بودند تقدیر به عمل می آید./ح


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.