شعار همبستگی بین عالم اسلام پیشرفت و عدالت است

گردآوری شده توسط گروه سیاسی ممتاز نیوز:

لاریجانی در نشست کمیته اجرایی اتحادیه مجالس:

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: شعار همبستگی بین عالم اسلام پیشرفت و عدالت است و با حضور افراد مؤثر در مجالس کشورهای اسلامی می‌توان زمینه‌ای برای تحقق خواسته‌های بین‌المجالس فراهم کرد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، “علی لاریجانی” رئیس مجلس شورای اسلامی صبح امروز(۲۵ بهمن‌ماه) در سی و یکمین نشست کمیته اجرایی اتحادیه مجالس عضو سازمان همکاری‌های اسلامی ضمن خوش‌آمدگویی گفت: همانطور که مستحضر هستید بین‌المجالس اتحادیه‌ای است که با ۵۲ کشور مرتبط و عضویت آنها را در بر دارد، همچنین با ۲۲ نهاد بین‌المللی ارتباط نزدیک داشته و جزو بزرگترین مجالس بین‌المللی است.  

 
وی ادامه داد: اتحادیه بین‌المجالس کشورهای اسلامی می‌تواند نقش‌آفرینی مهمی برای ارتباط بین مجالس کشورهای اسلامی داشته باشد و از این رو است که می‌توان به اهمیت بین‌المجالس اسلامی توجه کرد، که این مسئله خواسته‌های ملت‌ها را منعکس می‌کند.  
 
رئیس مجلس تصریح کرد: فشارهایی که کشورهای بزرگ بر کشورهای اسلامی وارد می‌‌کنند و همچنین بحران‌هایی که بوجود آورده‌اند دست به دست یکدیگر می‌دهد که زمینه ارتباط کشورهای اسلامی فراهم نباشد، بویژه گرداب‌های سنگین سیاسی که به دلیل تفرقه از سوی این کشورها بوجود آمده است.  
 
لاریجانی اظهار داشت: این سیاستی است که همواره بین استعمارگران بوده اما با همه این اوصاف اقتضا می‌کند که این گونه تشکیلات و همایش‌ها با تدبیر، تحمل و صبر بیشتر کار خود را دنبال کنند.  
 
رئیس قوه مقننه اضافه کرد: ما امروز با موج‌هایی از تفرقه علیه کشورهای اسلامی مواجه هستیم، مانند حرکتی که تکفیری‌ها با حمایت کشورهای استعمارگر در صدد تحقق آنها هستند، اما بین‌المجالس اسلامی می‌تواند یکی از مکان‌های مناسب برای اینکه نمایندگان ملت‌های مسلمان دردها را بررسی کنند، باشد و همچنین فرصت و مجال به فرصت‌طلبان صحنه‌های بین‌الملل را ندهند.   
 
نماینده مردم قم گفت: زمینه‌های قدرت امت اسلامی فراهم است، کشورهایی در عالم اسلام وجود دارند که از قدرت، نیروی انسانی متخصص و منابع انرژی برخوردارند، امروز در عالم اسلام چنین کشورهایی بوجود آمده‌ و حتی برخی از این کشورها خود صاحب فناوری شده‌اند.  
 
وی تاکید کرد: اگر مراودات فردی و علمی بین کشورهای اسلامی تسهیل شود سایر کشورهای جهان اسلام هم می‌توانند از آن بهره ببرند، البته برخی از کشورهای اسلامی توانسته‌اند از این سازوکار استفاده کنند، اما همچنان مسیر برای پیشروی و ارتقاء این روابط باز است.  
 
رئیس مجلس با بیان این مطلب که عالم  اسلام به تمرکز و پیشرفت نیاز دارد، اظهار داشت: شعار همبستگی بین عالم اسلام پیشرفت و عدالت است و با حضور افراد موثر در مجالس کشورهای اسلامی می‌توان زمینه‌ای برای تحقق خواسته‌های بین‌المجالس فراهم کرد.  
 
لاریجانی در پایان خاطرنشان کرد: از همه مجالس و پارلمان‌های کشورهای اسلامی که دعوت ما را پذیرفتند تشکر می‌کنیم و امیدواریم کنفرانس به نتیجه برسد.  
 
انتهای پیام/ 


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.