شعار و رنگ پیاده‌روی اربعین امسال اعلام شد

حجت‌الاسلام غلامرضا اباذری، رییس کمیته فرهنگی ستاد مرکزی اربعین حسینی در عراق در مورد شعار و رنگ پیاده‌روی اربعین امسال گفت: شعار «انی احامی ابدا عن دینی» و رنگ «قرمز» برای پیاده‌روی اربعین ۱۳۹۵ تعیین شدند.

رایزن فرهنگی ایران در عراق در مورد دلیل انتخاب این شعار اظهار کرد: این شعار با توجه به شرایط منطقه‌ای و بر اساس سیاست‌های اعلام شده ستاد مرکزی اربعین انتخاب شده است که در آن اصول و سیاست‌های فرهنگی، در نظر گرفته شده است.

وی در مورد چگونگی انتخاب این شعار افزود: پس از رایزنی با صاحب‌نظران و کارشناسان در ایران و عراق و گرفتن نظرات آن‌ها و با مشورت با مسئولین فرهنگی در عراق، شعار «انی احامی ابدا عن دینی» برای اربعین امسال، انتخاب شده است.

رییس کمیته فرهنگی ستاد مرکزی اربعین حسینی در عراق بیان کرد: این شعار یکی از شعارهایی حماسی و برگرفته از آموزه‌های والای نهضت عاشورا است که از سخنان سردار عشق، فداکاری، رشادت، حماسه، غیرت و وفا یعنی قمر منیر بنی هاشم(ع) اخذ شده است.

حجت‌الاسلام اباذری در پایان گفت: اخذ و انتخاب این شعار برای تعیین جهت‌گیری و نقطه کانونی فعالیت‌ها و اقدامات و برنامه‌های اربعین حسینی در سال ۱۳۹۵ خواهد بود.

۱ دیدگاه ۵ بازدید ۲

باز نشر: اخبار ایران و جهان ممتاز نیوز

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.