شعر مقاومت اسلامی نیازمند گفتگوهای تازه است

به گزارش خبرگزاری مهر، بهروز اثباتی دبیر کنگره شعر مقاومت اسلامی با اشاره به برگزاری نشست‌های تخصصی قبل از زمان برگزاری این کنگره افزود: با توجه به اینکه امسال بعد علمی کنگره در اولویت قرار دارد بنابراین چهار نشست تخصصی پیرامون شعر مقاومت در شهرهای تهران، ارومیه، زاهدان و گیلان با حضور اساتید و کارشناسان برگزار می‌شود.

وی هدف از برگزاری این نشست‌ها را دستیابی به یک محیط علمی برای ایجاد فضای مناسب برای گفتگوهای تازه در حوزه شعر مقاومت عنوان کرد.

اثباتی اظهار داشت: در هریک از نشست‌ها مقالات جدیدی توسط استادان ارائه می‌شود وهمچنین با توجه به  تنوع در محل برگزاری نشست‌ها مخاطبین جدیدی نیز خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه استان سیستان و بلوچستان محل برگزاری سومین نشست تخصصی کنگره شعرمقاومت انتخاب شده، گفت: این استان از نظر جایگاه دانشگاهی حائز رتبه دوم کشوری است و فضای علمی مناسبی برای حوزه ادبیات دارد.

اثباتی افزود: با وجود اینکه این استان مرزی به لحاظ  فرهنگی در محور تهدید قرار دارد ولی وجود استادان و شاعران توانمند در حوزه ادبیات خصوصا ادبیات مقاومت، باعث هدایت جوانان این استان به سمت فرهنگ اسلامی و مقاومت می‌شود.

دبیرسومین کنگره شعرمقاومت در پایان آثار ارسال شده در سومین دوره کنگره شعر مقاومت را از نظر محتوا برآورده کننده انتظارات دانست و افزود: هدف اصلی برگزاری این کنگره جهانی شدن ادبیات مقاومت است که برای رسیدن به آن تلاش می‌کنیم.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.