شفاف نبودن برنامه های صدا و سیما و آموزش و پرورش در زمینه ایدز

اردیبهشت ۱۴۰۳
ممتاز نیوز: دکتر مینو محرز با بیان اینکه مهارت زندگی مسواک زدن و دست شستن نیست؛ مهارت زندگی نه گفتن به آسیب اجتماعی، نه گفتن به اعتیاد، بی‌بند و باری‌ و … است بر لزوم اطلاع رسانی توسط آموزش و پرورش تاکید کرد و از شفاف نبودن برنامه های صدا و سیما و آموزش و پرورش در زمینه HIV/ایدز انتقاد کرد.

دکتر مینو محرز در گفت‌وگو با ایسنا، با تاکید بر لزوم ارایه خدمات بهداشتی به معتادان تزریقی و توجه بیش از پیش به برنامه‌های کاهش آسیب جهت کنترل و مبارزه با HIV/ایدز در کشور، گفت: در ارایه خدمات بهداشتی، بچه‌های خوب و بچه‌های بد مطرح نیستند و خدمات بهداشتی باید به تمام اشخاص ارایه شود.

این عضو کمیته کشوری ایدز در این باره ادامه داد: آنچه که در کنترل و مبارزه با این بیماری ما را عقب انداخته، آن است که وزارت آموزش و پرورش مهارت‌های زندگی را به دانش آموزان آموزش نمی‌دهد؛ این بزرگ‌ترین کم کاری و بزرگ‌ترین ضرر به جامعه جوان است.

محرز افزود: مهارت زندگی مسواک زدن و دست شستن نیست؛ مهارت زندگی نه گفتن به آسیب اجتماعی، نه گفتن به اعتیاد، بی‌بند و باری‌ و … است. آموزش و پرورش باید این مهارت‌ها را به جوانان و نوجوانان آموزش دهد.

این متخصص بیماریهای عفونی در ادامه گفت: سال‌هاست که روی HIV/ایدز کار می‌کنم؛ همیشه از آموزش و پرورش و صدا و سیما گله داشته‌ام و هنوز هم گله دارم؛ چرا که آن طور که باید شفاف و مداوم در زمینه HIV/ایدز کار نکرده‌اند. البته قرار شده اقداماتی در این زمینه صورت گیرد که امیدواریم ادامه‌دار باشد.

health Rss :salamatnews.com
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.