شلیک موشکهای با برد ۱۳۰۰ کیلومتر در رزمایش پیامبراعظم/افزایش برد موشک‌های رادارزن+جانشین فرمانده کل سپاه: رزمایش موشکی پاسخی به بی‌ادبی سیاسی غرب است

در ادامه گزیده ای از سخنان سردار امیرعلی حاجی زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه در حاشیه رزمایش در جمع خبرنگاران می آید:

  • این رزمایش پیام های خود را برای دشمنان دارد. ما سالانه رزمایش هایی را برای آمادگی نیروهای خود انجام می دهیم. در زمانی که ما وارد کننده سیم خاردار بودیم آنها نتوانستند کاری بکند و حالا که امروز تولید کننده اینگونه تسلیحات هستیم به کمک مردم، سپاه و ارتش و با توجه به رهنمودهای مقام معظم رهبری هیچ غلطی نمی توانند بکنند.
  • موشک‌هایی که ما در اختیار داریم بردشان تا ۲۰۰۰ کیلومتر می رسد اما در این رزمایش برد ۱۳۰۰ کیلومتر، ۳۰۰، ۵۰۰ و ۸۰۰ کیلومتر استفاده می شود.
  • در رزمایش قبلی از یک نقطه مشترک موشک های دوربرد، میان برد و کوتاه برد به سمت اهداف مختلف شلیک می شد اما در این رزمایش از سراسر نقاط کشور به یک هدف واحد در کویر سمنان موشک ها شلیک می شود.
  • موشک‌هایی که ما در اختیار داریم بردشان تا ۲۰۰۰ کیلومتر می رسد اما در این رزمایش برد ۱۳۰۰ کیلومتر، ۳۰۰، ۵۰۰ و ۸۰۰ کیلومتر استفاده می شود. موشک های در نظر گرفته شده به خوبی و با موفقیت به سمت اهداف مورد نظر در کویر سمنان پرتاب شده و همگی به هدف اصابت کردند.
  • بعد از این موشک باران هواپیماهای جنگنده سپاه اهداف مورد نظر را هدف موشک های خود قرار داده و سپس بمب افکن های بدون سرنشین عملیات خود را در منطقه انجام خواهند داد.
  • تحقیقات موشک بالستیک رادار زن به پایان رسیده و در مرحله تولید است. نمونه های اولیه این موشک تا ۳۰۰ کیلومتر برد دارد اما در مراحل بعدی برد آنها افزایش پیدا خواهد کرد.

جانشین فرمانده کل سپاه: رزمایش موشکی سپاه پاسخی به بی ادبی سیاسی غرب است

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اعلام کرد: رزمایش بزرگ موشکی پیامبر اعظم (ص)۷ پاسخی به کسانی است که با بی ادبی سیاسی با ملت ایران صحبت می کنند و سخن از روی میز بودن همه گزینه ها به میان می آورند.
سردار سرلشکر حسین سلامی روز سه شنبه پس از شلیک موفقیت آمیز موشک های برد بلند، برد متوسط و برد کوتاه و اصابت موفقیت آمیز آنها به پایگاه های فرضی نیروهای فرامنطقه ای در کویر سمنان در جمع خبرنگاران افزود: این رزمایش نشان دهنده اراده سیاسی ملت ایران در دفاع از ارزش های حیاتی و منافع ملی آن است که به شکل نمادین و با استفاده از انواع موشک ها به نمایش گذاشته شد.
وی، هدف عملیاتی این رزمایش را انهدام پایگاه های فرضی نیروهای فرامنطقه ای با استفاده از شلیک همزمان تعداد زیادی از انواع موشک ها در مسافت ها و نقاط مختلف عنوان کرد.
جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران افزود: از دیگر اهداف عملیاتی این رزمایش نشان دادن فعالیت های بالای انواع موشک های ساخت متخصصان متعهد ایرانی که دارای ویژگی هایی چون سرعت روانسازی بالا، چابک سازی، رادار گریزی و دقت بالای ایجاد شده در آنها است.
جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با یادآوری شلیک موفقیت آمیز دهها فروند انواع موشک های برد بلند، برد متوسط و برد کوتاه، اظهار داشت: آنچه که مشاهده کردید پرواز موشک ها به شکل موفقیت آمیز و دریافت آنها در مناطقی که اهداف در آنها متمرکز شده است. سردار سلامی تصریح کرد: تا این مرحله از رزمایش به تمام اهداف پیش بینی شده به طور ۱۰۰ درصد دست یافته ایم.
/۲۷۲۷

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.