شمارش معکوس برای حفاری در میدان نفتی آغاز شد

به گزارش ممتازنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان،

مدیر طرح حفاری میدان نفتی آذر در شرکت ملی حفاری ایران گفت: با استقرار دستگاه حفاری فوق سنگین پیروز ، شمارش معکوس برای حفاری در این میدان اغاز شد.

به گزارش سرویس اقتصادی باشگاه خبرنگاران و به نقل از شبکه اطلاع رسانی نفت و انرژی (شانا) ، مهران مفرشی گفت : دستگاه حفاری فوق سنگین (سوپر ریگ) پیروز، ناوگان حفاری شرکت ملی حفاری ایران در این موقعیت مستقر می شود و تا ۴۸ ساعت آینده عملیات حفاری یک حلقه چاه نفتی در میدان آذر کلید می خورد.

وی افزود: براساس قرارداد با شرکت مهندسی و ساختمان صنایع نفت، شرکت ملی حفاری ایران در ۳۵ ماه ۷ حلقه چاه در این میدان حفاری می کند.

مفرشی گفت: حفاری این چاه ها به صورت کلید در دست (EPDS) انجام خواهد شد و میزان حفاری بیش از ۳۱ هزار متر پیش بینی شده است.

مدیر طرح حفاری میدان نفتی آذر در شرکت ملی حفاری ایران یادآوری کرد: حفاری نخستین چاه اکتشافی در این میدان نیز چند سال قبل با به کارگیری دستگاه حفاری ۴۸ فتح ناوگان حفاری این شرکت انجام شده بود.

در میدان نفتی آذر قرار است ۱۹ حلقه چاه حفاری شود که حفاری دو حلقه چاه به شرکت نفت و گاز پرشیا، ۷ حلقه به شرکت ملی حفاری ایران و ۱۰ حلقه به شرکت گلوبال پتروتک واگذار شده است.

نخستین دستگاه حفاری شرکت نفت و گاز پرشیا نیز چند روز پیش در منطقه استقرار یافت./عب


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.