شماری از مردم سوریه نسبت به انتشار فیلم موهن آمریکایی اعتراض کردند

به گزارش ایرنا ، شرکت کنندگان در این برنامه اعتراضی در حالی که دست نوشته هایی علیه این اقدام کارگردان امریکایی با خود حمل می کردند ، آن را محکوم کردند.

آنان با اعلام این که اهانت به پیامبر اسلام (ص) با هدف ایجاد جنگ و درگیری مذهبی صورت می گیرد، تاکید کردند که دولت امریکا مسوول تهیه چنین فیلم هایی است و باید پاسخگوی آن نیز باشد.

ˈˈمحمد عبدالستار السیدˈˈ وزیر اوقاف سوریه نیز امروز تاکید کرد که تهیه فیلم موهن و هتک حرمت پیامبر عظیم الشان اسلام حضرت محمد (ص) اقدامی شرم آور ، ضد ارزش های انسانی – اسلامی و نقض آشکار دمکراسی مورد ادعای امریکا است.

وی در یک بیانیه مطبوعاتی که عصر پنجشنبه منتشر شد ، تصریح کرد که در پشت تولید چنین فیلمی سیاست های امریکایی – صهیونیستی قرار دارد که هدف از آن تحریک احساسات بیش یک میلیارد و هفتصد میلیون مسلمان و بر خلاف اصول مهم دمکراسی است.

پس از آغاز نمایش فیلم موهن ضد اسلامی با موضوع شخصیت و زندگی حضرت محمد (ص) توسط ˈˈسام باسیل ˈ کارگردان یهودی صهیونیستی با حمایت مالی در آمریکا، مردم بنغازی مقابل کنسولگری این کشور تجمع اعتراض آمیز برپا کردند.

شورای عالی اطلاع رسانی سوریه نیز با صدور بیانیه ای اقدام موهن مزبور را محکوم و آن را اقدامی غیر اخلاقی و مشکوک خواند.

بر اساس اعلام این شورا فیلم مزبور تلاش جدیدی از سوی مقام های صهیونیست و امریکا برای تحریک مسلمانان و برافروختن آتش فتنه و تحریک مذهبی و فرقه ای در بین آنان با استفاده از سلاح فرهنگ است.

ˈگریگوریوس سوم لحام ˈ ˈاسقف کلیسای انطاکیه و روم مشرق زمین نیز ضمن محکوم کردن این اقدام موهن هدف از آن را ایجاد اختلاف ، کینه توزی و تحریک احساسات مسلمانان در جهان خواند.

خاورم**۱۴۳۶** ۳۴۰۴

انتهای پیام /*


www.irna.ir

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.