شمال شرق تهران هویت تازه می یابد

فروردین ۱۴۰۳

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه ۴ از تکمیل سند توسعه محلات خبر داد و گفت: در کنار این سند دو بخش تعلق محله ای و پژوهش پیشنهادی در حال اجراست و تا شهریور ماه به پایان می رسد.

سمانه زمانی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران با اشاره به سند توسعه مطالبات و پژوهش های محلی از مجموعه مطالعات و پژوهش های نیم رخ سال ۹۱ بود که در سال جاری توسط پژوهشگران محله ای منطقه به انجام رسید.
وی تصریح کرد: این سند شامل مجموعه نیازها و امکانات مورد نیاز خانه پژوهش برای رونق گرفتن و مجموعه عناوین مطالعاتی و پژوهش هایی است که از دیدگاه اشخاص تدوین کنندگان، محله به آنها نیاز دارد.
معاون امور اجتماعی و فرهنگی منطقه ۴ ادامه داد: نکته قابل ملاحظه در تدوین این سند، تدوین در یک جمع کارشناسی از مدیران محلی شامل مدیر محله، رئیس هیئت امنای محله، مدیران کارگروههای تخصصی و پژوهشگر محله به عنوان مدیر خانه پژوهش و تصویب در هیئت امنای محله ها است.
زمانی در ادامه با اشاره به اجری طرح های سنجش تعلق محله ای و پژوهش پیشنهادی اضافه کرد: در راستای اجرای طرح تعلق محله ای، پژوهش گران در ابتدای طرح، نقشه محله ها را بلوک بندی و شماره گذاری می کنند و در ادامه ۱۲ بلوک به صورت تصادفی انتخاب شده و پژوهشگران در هر بلوک پرسشنامه ها را به صورت بلوک گردشی تکمیل می کنند.
وی خاطر نشان  کرد: در حال حاضر پرسشنامه محله های علم و صنعت، نارمک، قاسم آباد، تهرانپارس شرقی، کوهسار، حکیمیه، کوهک، خاک سفید، مجیدیه، شمس آباد، طهران، اوقاف، جوادیه، تهرانپارس غربی و شمیران نو تکمیل شده است و سایر محله ها در حال اجرا است./


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.