شمال لبنان باز ناآرام شد

 درپی کشته شدن یک نفر در جدیدترین درگیری‌ها در شهر طرابلس در شمال لبنان هم اکنون آرامش شکننده بر این شهر حکمفرما شده است.

به گزارش فارس به نقل از پایگاه خبری شبکه تلویزیونی المنار لبنان، یک مرد شب گذشته در تیراندازی تک تیراندازان در منطقه جبل محسن در شهر طرابلس کشته و یک زن زخمی شد و نیروهای ارتش نیز به تیراندازی آنها پاسخ دادند.

خبرگزاری دولتی لبنان نیز اعلام کرد: یگانهای ارتش درپی پرتاب نارنجک دستی در منطقه بعل الدراویش و یک گلوله از نوع انیرگا در محله الملوله در منطقه التبانه و تیراندازی تک‌تیرانداز در طول خیابان سوریه به مدت ۱۰ دقیقه با آتش شدید به تیراندازی کنندگان پاسخ دادند و آرامشی شکننده حکمفرما شد.

برپایه این گزارش، هیچ گونه تلفاتی گزارش نشده است و حضور مسلحانه ای در منطقه وجود ندارد.

درگیری های شدید در شهر طرابلس در اواخر هفته گذشته به کشته شدن ۱۴ نفر و زخمی شدن ۴۸ نفر دیگر منجر شده بود.

ناآرامی‌ها پس از آن آغاز شد که یکی از افراطگراها در طرابلس که از طرف عربستان برای مخالفان سوریه سلاح ارسال می‌کرد، توسط دستگاه امنیتی لبنان دستگیر شد.

“رفعت عید” مسئول روابط سیاسی و معاون دبیر کل حزب عربی دموکراتیک لبنان پیشتر در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بیروت تاکید کرد که درگیری‌های جدید طرابلس پروژه آمریکایی غربی است که جریان ۱۴ مارس لبنان با تفرقه‌افکنی بین اهالی این شهر آن را رهبری می‌کند.

وی افزود: حوادث طرابلس از پیش برنامه‌ریزی شده بوده است مشکل اساسی آن گونه که رسانه‌ها جلوه می‌‌دهند بین اهالی الجبل المحسن با باب التبانه نیست بلکه بین گروهی سیاسی از جریان ۱۴ مارس و المستقبل علیه ارتش لبنان است.

عید گفت: دلیل وقوع درگیری این است که ارتش لبنان مانع تحرکات آنها و رساندن تجهیزات نظامی‌شان به سوریه می‌شود اما نمی‌توانند بگویند که علیه ارتش لبنان هستند بنابراین برای به شکست کشاندن ارتش لبنان یا برآشفته کردن آن اهالی جبل محسن را به این درگیری وارد کردند.۵۱۵۱
 

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.