شما جزء کدام‌ گروه از اهدا کنندگان‌ خون‌ هستید؟

سازمان انتقال خون ایران با توجه به نوع مراجعه کنندگان، آنها را به ۳ دسته اهدا کنندگان بار اول، اهدا کنندگان با سابقه و اهدا کنندگان مستمر تقسیم کرده است.

به گزارش ممتازنیوز، دکتر بشیر حاجی بیگی در این خصوص بهممتازنیوز، گفت: سازمان انتقال خون در ایران تنها سازمانی است که وظیفه تهیه و آماده سازی و توزیع خون و فرآورده های خونی را بر عهده دارد اهدا کنندگان به صورت داوطلبانه و بدون چشم داشت مادی مبادرت به اهدای خون خود نموده و تنها هدف آنها کمک به دیگران است.
 
وی تصریح کرد: اهدا کنندگان بر اساس سابقه به ۳ دسته تقسیم می شوند، دسته اول اهدا کنندگان بار اول هستند که سابقه قبلی اهدای خون نداشته و این نخستین بار است که مبادرت به اهدای خون می کنند.
 
وی افزود: دسته دوم، با نام اهدا کنندگان با سابقه شناخته می شوند که شامل افرادی است که سابقه اهدای خون را دارند ولی از آخرین باری که اقدام به اهدای خون کرده اند بیش از یک سال می گذرد و یا به عبارتی دیگر از یک دوره یک ساله، کمتر از ۲ بار اهدای خون داشته اند.
 
رئیس سازمان انتقال خون تهران در مورد دسته سوم گفت: این گروه به نام اهدا کنندگان مستمر شناخته می شوند که در یک دوره یک ساله حداقل ۲ بار یا بیشتر اهدای خون نموده اند لذا ثابت شده است این گروه سالم ترین و قابل اعتماد ترین گروه داوطلبان را تشکیل می دهند.
 
حاجی بیگی در خاتمه خاطر نشان کرد: اهدا کنندگان داوطلب مستمر ، بهترین منبع تامین خون در کشور در مواقع اضطراری هستند./


ممتازنیوز/momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.