شمقدری: سینمای ایران فاصله کمی تا رسیدن به سینمای آرمانی دارد

‘جواد شمقدری’ روز چهارشنبه در حاشیه همایش بین المللی میان رشته ای هنر، زبان و فناوری در مشهد در نشستی خبری افزود: حوزه سینما قابلیت آن را دارد که زودتر و در مسیر کوتاهتری به آرمانهای اسلام و انقلاب دست یابد.

وی ادامه داد: ایران به برکت گفتمان دینی، انسانی و ارزشی خود و به ‌عنوان الهامبخش اندیشه‌ها، آرمانهای الهی و انسانی با به خدمت گرفتن سینمایی متعالی جایگاه شایسته ای در جهان به خود اختصاص داده است.

او بیان کرد: گفتمان حاکم بر مدیران سینمایی بهبود وضع موجود، حرکت به سمت زایش و آفرینش آثار فاخر و خلاق است.

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه همچنین گفت: حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی نوعی چالش در اکران فیلمهای سینمایی ایجاد کرده که همچنان به قوت خود باقی است.

وی افزود: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان سینمایی کشور به تولید فیلمهای ارزشی عنایتی خاص دارد.

شمقدری اظهار داشت: سازمان سینمایی یک سازمان گسترده و بزرگ می باشد و زیرساختهای آن در حال ایجاد شدن است.

وی به برخی تنگناها اشاره و بیان کرد: با گذشت بیش از ۳۰ سال از انقلاب هنوز درگیر برخی مسائل هستیم که باعث شده سینما به جای توسعه کمی و کیفی مطلوب همواره درگیر مشکلات جانبی باشد.

او افزود: سینمای کشور همچنان در کوچه و پس کوچه های غفلت مانده و باید از نظر کمی و کیفی توسعه یافته و متحول شود.

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: رویکردها و فعالیتهای معاونت سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان سینمایی کشور امسال حول ۱۰ محور برنامه ریزی و اجرا می شود.

وی ایجاد تحول در ساختارهای موجود فعالیتهای مرتبط با سینما در بخشهای دولتی و خصوصی و توسعه کمی و کیفی این بخش مبتنی بر ارزشهای اسلامی و انقلابی را مهمترین محورهای این برنامه ریزی برشمرد.ک/۳

۷۴۹۰/۶۵۹

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۳۶۶۲۴


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.