شناسایی روش جدیدی برای درمان بیماری آلزایمر

دوشنبه ۱۵آبان۹۱ به نقل از باشگاه خبر نگاران جوان در پورتال خبری ممتاز نیوز انتشار یافته است،

مسدود کردن فعالیت یک آنزیم می‌تواند به درمان بیماری آلزایمر کمک کند.

به گزارش تفسیری گروه علمی باشگاه خبرنگاران به نقل از وب‌دا، به نقل از نشریه cell، محققان علوم اعصاب با انجام آزمایشات خود در مدلی از موش‌های آزمایشگاهی و شناسایی آنزیمی به نام مونوآسیل گلیسرول لیپاز (MAGL) توانستند هدف جدیدی برای درمان و یا پیشگیری از بیماری آلزایمر شناسایی نمایند.
 
نتایج حاصل از این گزارش تفسیری افزود: غیرفعال کردن آنزیم مونوآسیل گلیسرول لیپاز، بهترین راه حل برای کاهش تولید ترکیبات کانابینوئیدی در مغز شده که این پدیده سبب کاهش تولید و تجمع پلاک‌های بتا آمیلوئید که مشخصه پاتولوژیک بیماری آلزایمر است می‌شود و مهار عملکرد این آنزیم با کم کردن التهابات و انحطاطات عصبی می‌تواند منجر به انعطاف‌پذیری مغز و افزایش یادگیری و حافظه شود.
 
نتایج دیگر این مطالعه افزود: محققان با استفاده از دوزهای مختلف از یک مهارکننده بسیار قوی به مدت ۸ هفته در موش‌های مورد مطالعه نشان دادند که غیرفعال شدن این آنزیم توانست سبب تقویت یادگیری و بهبود حافظه مکانی در این موش‌ها شود.
 
به گفته محققان بیماری آلزایمر یک اختلال عصبی است که با تجمع و رسوب پلاکهای آمیلوئیدی و دولایه‌ای نوروفیبلاتوری، التهابات عصبی، اختلال عملکرد سیناپسی، زوال عملکرد شناختی و از دست دادن حافظه با مرگ گسترده‌ای از سلول‌های عصبی همراه است و در حال حاضر ۳۶ میلیون نفر در سراسر جهان به این بیماری مبتلا می باشند./ع۲


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.