شناسایی دلالان ارز و صرافی‌های غیرمجاز

۲۴م دیماه ،

بینا- معاون مبارزه با جرایم اقتصادی پلیس آگاهی ناجا با تشریح آخرین وضعیت برخورد با دلالان سکه و ارز گفت: برخورد پلیس با این اشخاص دچار وقفه نشده است و ما بر اساس نوع فعالیت این اشخاص ماموریت‌های خود را طراحی می‌کنیم.
به گزارش بینا، سرهنگ محمدرضا مقیمی، در مورد آخرین وضعیت برخورد با دلالان سکه و ارز با بیان اینکه نوسانات موجود بازار سکه و ارز یکی از آشکارترین پیامدهای وجود نقدینگی مازاد و انباشته در اقتصاد ایران است به ایسنا گفت: به هر حال بر اثر تحریک انتظارات تورمی در تعاملات بازار، بازار سکه و ارز از ابتدای سال جاری دچار التهاب شد.
وی با بیان اینکه بر همین اساس و در ماه‌های قبل با توجه به بعضی افزایش قیمت‌های جهانی و بعضی موضوعات تحریمی این مسئله شدت گرفته است، گفت: مدیریت رشد نقدینگی در کشور، کلید مهار نوسان قیمت‌ها است و در بازار سکه و طلا نیز نیازمند جلوگیری از رشد نقدینگی هستیم.
به گفته معاون مبارزه با جرایم اقتصادی پلیس آگاهی ناجا، در بحث برخورد با دلالان سکه و دلار پلیس وظیفه خود می‌داند که در راستای ایجاد امنیت اقتصادی به این مسئله ورود پیدا کند.
مقیمی با اشاره به شناسایی دلالان و صرافی‌های غیرمجاز گفت: فعالیت این دسته از اشخاص به طور مستمر رصد شده و در بعضی موارد دستگیری‌هایی نیز در این راستا داشته‌ایم.
وی با رد بعضی اظهارات مبنی بر موقتی بودن برخورد پلیس با دلالان گفت: این برخورد هیچ وقت دچار وقفه نشده اما طبیعی است که هنگامی که پلیس مانع فعالیت اشخاصی می‌شود، این مسئله به شکل دیگر بروز می‌کند.
مقیمی با بیان اینکه پلیس ماموریت‌های خود را متناسب با نوع فعالیت دلالان تغییر می‌دهد، گفت: در بحث مبارزه با دلالان، ما به صورت مستمر وضعیت این اشخاص را رصد کرده و آن را مورد بررسی قرار می‌دهیم.
معاون مبارزه با جرایم اقتصادی پلیس آگاهی ناجا با بیان اینکه پلیس به صورت مستمر وضعیت دلالان را رصد می‌کند گفت: هنگامی که احساس کنیم که جامعه از وجود این دلالان ملتهب شده است، طرح عملیاتی اجرا می‌شود اما باید بگوییم که به صورت روزانه این دلالان مورد رصد قرار گرفته و برخوردهای لازم نیز انجام می‌شود.

RSS
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.