شناسایی نخبگان خارج از کشور/توسعه بسترها برای حضور نخبگان در کشور

به گزارش تفسیری ممتازنیوز iبه نقل از باشگاه خبرنگاران جوان در تاریخ شنبه ۶ آبان ۹۱،

قائم مقام بنیاد ملی نخبگان از شناسایی نخبگان خارج از کشور خبر داد.

به گزارش تفسیری گروه علمی،‌پزشکی باشگاه خبرنگاران iبه نقل از اداره کل روابط عمومی واحد علوم وتحقیقات؛ سعید سهراب‌پور در مراسم افتتاحیه پنجمین جشنواره و نمایشگاه منطقه‌ای اختراعات دماوند، اظهار داشت: در سال‌های اخیر امکانات و تجهیزات علمی در کشور برای حمایت از مالکان ایده، افزایش چشمگیری یافته است.

* شناسایی نخبگان در خارج از کشور

قائم مقام بنیاد ملی نخبگان با اشاره iبه حضور مخترعان در خارج از کشور، خاطرنشان نمود: خوشبختانه با تلاش‌های صورت گرفته همهی نخبگان و مخترعان ایرانی که در خارج از کشور مستقر می باشند، شناسایی شده‌اند، بنابراین باید برنامه‌ریزی‌های لازم برای بازگشت آنها iبه وطن و تعامل با آنها انجام شود.

وی بر ضرورت توسعه بسترهای لازم برای حضور نخبگان در کشور تاکید نمود و افزود: اگر حمایت‌ها از مالکان ایده iبه روز باشد علاوه بر جلوگیری از خروج مغزها، نخبگان ایرانی ساکن در خارج برای بازگشت iبه کشور ترغیب خواهند شد.

*‌ارائه سند ملی نخبگان iبه شورای عالی انقلاب فرهنگی

سهراب‌پور با بیان اینکه سند ملی نخبگان iبه شورای عالی انقلاب فرهنگی ارائه شده است، اضافه نمود: در این سند وظایف همهی نهادها در قبال نخبگان و نحوه همکاری با بنیاد ملی نخبگان تشریح شده است.

قائم مقام بنیاد ملی نخبگان درباره جمع آوری و ثبت اطلاعات نخبگان ساکن در داخل و خارج از کشور، گفت: با ثبت این اطلاعات، راهی برای تعامل با نخبگان ایرانی در خارج و ترغیب آنها iبه بازگشت و حمایت از کسانی که در داخل کشور حضور دارند، فراهم شده است./ح


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.