شناسایی ۲۸۸۶ بیمار جدید کووید_۱۹ / فوت ۶۳ تن

سخنگوی وزارت بهداشت از شناسایی ۲۸۸۶ بیمار جدید کووید_۱۹درکشور طی ۲۴ ساعته گذشته خبر داد.

به گزارش ممتازنیوز به نقل از ایسنا، دکتر جهانپور در این باره گفت: از دیروز تا امروز ۱۶ خرداد ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، دو هزار و ۸۸۶ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد.

وی افزود: از بین مبتلایان جدید، ۵۲۷ مورد بستری و دو هزار و ۳۵۹ مورد از افراد معادل حدود ۸۲ درصد از موارد جدید، در تماس با مبتلایان بودند که شناسایی شدند.

جهانپور ادامه داد: مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۱۶۷ هزار و ۱۵۶ نفر رسید.

وی افزود: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۶۳ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۸ هزار و ۱۳۴ نفر رسید.

وی درباره بهبودیافتگان کرونا، اظهار کرد: خوشبختانه تا کنون ۱۲۹ هزار و ۷۴۱ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده اند.

سخنگوی وزارت بهداشت تصریح کرد:  ۲۵۷۳ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند. همچنین تا کنون یک میلیون و ۴۰ هزار و ۲۸۹ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

وی با تاکید بر اینکه وضعیت خوزستان همچنان قرمز است، ادامه داد: استان‌های هرمزگان، کردستان، کرمان، کرمانشاه، بوشهر و آذربایجان های شرقی و غربی در وضعیت هشدار قرار دارند. 

جهانپور گفت: در ۲۴ ساعت گذشته در ۱۳ استان هیچ موردی از فوتی و در ۵ استان فقط یک مورد فوتی بر اثر کووید۱۹ گزارش شده است.

وی افزود: امیدوار هستیم با رعایت نکات بهداشتی توسط مردم و استفاده از ماسک در مکان‌های شلوغ و پایبندی به فاصله‌گذاری اجتماعی، بتوانیم شاهد روند کاهشی ابتلا به کووید۱۹ در کشور باشیم. هنوز در هیچ کجای جهان روشی به جز رعایت نکات بهداشتی برای قطع زنجیره انتقال بیماری یافت نشده است.

انتهای پیام

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.