شناسایی ۱۴۰۰ دانش آموز استعداد درخشان در رشته علوم انسانی

مهری سویزی در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان این مطلب گفت: امسال برای دومین بار آزمون سراسری رشته علوم انسانی به منظور انتخاب استعدادهای درخشان در رشته علوم انسانی برگزار شد و با تدابیر اندیشیده شده بیش از یک هزار و ۴۰۰ دانش آموز برای پرورش استعدادهایشان انتخاب شده اند.

وی با بیان اینکه ۵۰ کلاس در ۱۹ استان برای این دانش آموز تشکیل می شود، افزود: این در حالی است که در سال گذشته تنها ۵۸ دانش آموز با ۵ کلاس از طریق برگزاری آزمون سراسری انتخاب شده بودند.

به گفته سویزی، دانش آموزان تنها در رشته های علوم تجربی و ریاضی صاحب استعدادهای درخشان نیستند، به همین منظور از سال گذشته تلاش شده استعدادهای درخشان رشته های علوم انسانی شناسایی شده تا براساس سند تحول بنیادین، دانش آموزان را مطابق با علوم اسلامی و فرهنگی ایرانی تربیت کرد.

رئیس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان تصریح کرد: متفکران حوزه جامعه شناسی و روانشناسی ما بیشتر مولد جریان ترجمه بوده‌اند تا مولد فرهنگ بومی که با پرورش استعدادهای درخشان در رشته های علوم انسانی منجر به تربیت نظریه پردازان جامعه شناسی و روانشناسی در آینده نزدیک می شود.

افزایش مدارس سمپاد کشور

سویزی در ادامه به افزایش مدارس سمپاد در کشور اشاره کرد و گفت:  تعداد مدارس سمپاد کشور برای سال تحصیلی جدید به ۴۵۰ مدرسه رسید، این در حالی است که در سال گذشته ۳۵۰ مدرسه سمپاد داشتیم.

وی با بین اینکه در سال گذشته ۹۴ هزار دانش آموز استعدادهای درخشان شناسایی شد، تصریح کرد: امسال تعداد دانش آموزان با ضریب هوشی ۱۲۴ تا ۱۳۶، به ۱۲۱ هزار نفر رسیده است که باید مدارس لازم برای این تعداد دانش آموز تامین شود.

مسیر اخذ مدال های طلایی، مسیر رو به رشدی است

این مقام مسوول در آموزش و پرورش از رشد مسیر دریافت مدال های جهانی در رشته های مختلف خبر داد و گفت: در سال ۱۳۸۹ در تمامی رشته ها سه طلا و در سال ۱۳۹۰، پنج طلا دریافت شد، این در حالی است که امسال تا کنون در رشته ریاضی سه طلا، دو نقره و یک برنز دریافت کرده ایم.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.