شناسایی ۳۱۵ رشته مجاز مشاغل خانگی/ دوره ۵ساله برای بازپرداخت تسهیلات

محمدحسین فروزان مهر در گفتگو با مهر با بیان حداقل و حداکثر تسهیلات قابل پرداخت به متقاضیان مشاغل خانگی، گفت: طبق شرایط صندوق مهر امام رضا (ع)، حداکثر تسهیلات قرض ‌الحسنه پرداختی به متقاضیان مستقل مشاغل خانگی ۵۰ میلیون ریال است.

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اظهار داشت: با این حال حداکثری نیز برای پرداخت به متقاضیان پشتیبان طرح های مشاغل خانگی در نظر گرفته شد که مبلغ آن ۱ میلیارد ریال است.

فروزان مهر خاطر نشان کرد: با این حال، میزان تسهیلات قرض‌ الحسنه پرداختی به متقاضیان پشتیبان متناسب با طرح توجیهی کسب و کار است و طرح هایی که اشتغال زایی بیشتری دارند، نیز در اولویت قرار می ‌گیرند.

وی در زمینه پیش بینی های صورت گرفته به منظور بازپرداخت منابع قرض الحسنه پرداختی به متقاضیان مشاغل خانگی، ادامه داد: طبق مقررات، حداکثر دوره بازپرداخت تسهیلات قرض‌ الحسنه با احتساب دوره تنفس ۵ سال است.

این مقام مسئول در وزارت تعاون، کار و رفاه، بیان داشت: پرداخت تسهیلات به متقاضیان پشتیبان به عنوان سرمایه ثابت و سرمایه‌ در گردش در مقابل تهیه تجهیزات مورد نیاز شغل مربوطه است.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه تصریح کرد: تاکنون ۳۱۵ رشته برای مشاغل خانگی تعریف شده که متقاضیان با انتخاب هر یک از این رشته ‌ها می ‌توانند در این طرح ثبت ‌نام کنند.

وی این مطلب را نیز افزود که در مجموع ۱۹۶هزارمیلیارد تومان منابع برای اشتغال زایی در سال جاری پیش ‌بینی شد که این رقم از محل تسهیلات بانکی، سرمایه گذاری خارجی، بودجه عمرانی دولت، منابع صندوق توسعه ملی، سرمایه‌ گذاری شرکت ‌ها از محل منابع داخلی، منابع بازارهای مالی مورد نیاز، فروش اوراق مشارکت و منابع داخلی نهادهای عمومی غیردولتی تامین خواهد شد.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.