شنبه اول ماه مبارک رمضان

جام جم آنلاین: مدیر مرکز مطالعات و پژوهش‌های فلکی و نجومی قم با اشاره به انجام اقدامات لازم برای رؤیت هلال ماه مبارک رمضان گفت: هلال ماه رمضان پنج شنبه در ایران قابل رؤیت نیست.

محمد صالح نجف ، اظهار داشت: بر اساس پیش بینی و محاسبات صورت گرفته هلال ماه مبارک رمضان در روز پنج شنبه در هیچ نقطه ای از کشور ایران قابل رؤیت نخواهد بود.

مدیر مرکز مطالعات و پژوهش های فلکی و نجومی که وابسته به دفتر آیت الله العظمی سیستانی است، ادامه داد: با توجه به این موضوع که هلال ماه مبارک رمضان غروب جمعه در ایران قابل رؤیت است، شنبه اول ماه مبارک رمضان خواهد بود.

وی با اشاره به تشکیل چهار گروه در مرکز مطالعات و پژوهش‌های فلکی و نجومی عنوان کرد: از این تعداد دو گروه در قم، یک گروه در بین ارتفاعات قم و تفرش و یک گروه نیز در اطراف زرند کرمان مستقر هستند که احتمال دارد تعداد گروه‌ها افزایش داشته باشد.

نجف با اشاره به اینکه از سوی دفتر مقام معظم رهبری ۱۷۰ گروه جهت رؤیت هلال ماه به اقصی نقاط کشور اعزام شده‌اند، عنوان کرد: برخی از این گروه‌ها با گروه‌هایی که از سوی مرکز مطالعات و پژوهش‌های فلکی و نجومی تشکیل شده‌اند همکاری دارند.(مهر)


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.