شنل نامرئی هری پاتر تولید شد/ پارچه‌های استتار برای کاربردهای جنگی

۲۰م آذر ،

به گزارش خبرگزای مهر، این شنل نامرئی که ” استتار کوانتوم” نامگذاری شده با انحنای موجهای نوری کامل فردی که آن را برتن دارد نامرئی می کند.

گفته می گردد که این پارچه استتار با حمایت ارتش آمریکا تولید شده و سازندگان آن ادعا می کنند که تأثیر این پارچه کاملا شبیه شنل نامرئی است که هری پاتر از آن استفاده می کند و حتی می تواند ابزارهای دید شب را فریب دهد.

مدل فناوری استتار کوانتوم : این تصویر نشان دهنده مفهوم این استتار به رسانه ها است، چرا که گفته شده است به علل امنیتی بودن این فناوری در عمل به نمایش گذاشته نخواهد شد

به نظرمی رسد که تولید این پارچه مخفیانه بوده است و شرکت کانادایی تولید کننده اظهار می دارد که این فناوری در عمل به نمایش گذاشته نمی شود و تنها مدلهای تأثیرات آن روی وب پایگاه اینترنتی این شرکت قرار می گیرند.

با این اوصاف گای کرامر مدیر اجرایی شرکت زیست فناوری استتار هایپر اظهار داشت که به این مسئله که بعضی ناظران ممکن است به ادعای استتار این پارچه تردید داشته باشند هیچ اهمیتی نمی دهد.

وی گفت: تاکنون دو گروه از ارتش آمریکا و دو گروه مجزا از ارتش کانادا و همچنین گروه پاسخ اضطراری فدرال از پارچه حقیقی دیدن کرده اند تا اطمینان حاصل کنند که ما ویدئو و یا تصاویری که این فناوری را نشان می دهد را دستکاری نکرده ایم.

گفته شده است که این ماده به واسطه انحنای امواج نور اطراف فردی که آن را می پوشد کار کرده تا آنها را نامرئی جلوه دهد اما تولید کننده به هیچ وجه قصد ندارد جزئیات بیشتری را فاش کند

براساس اظهارات مدیراجرایی این شرکت، این گروه ها اکنون می دانند که عملکرد این پارچه استتار چگونه است و نیاز به دستکاری تصاویر و ویدئوها یا استفاده از نور و آینه نبوده است.

این پارچه سبک و کم هزینه است و ارتش آمریکا و کانادا تصدیق کردند که این پارچه در مقابل سیستمهای حرارتی اوپتیک نیز کاربرد دارد.

کرامر در بیانیه ای که در وب پایگاه اینترنتی شرکت خود منتشر کرده توضیح داده است که نمی تواند هیچ جزئیاتی دربارهٔ چگونگی انحای امواج نور توسط این پارچه ارائه کند اما به جای آن نمونه های از استفاده آن را ارائه کرده است

وی اضافه کرده است که این پارچه می تواند برای خلبانهایی که مجبور می شوند در سرزمین دشمن از هواپیمای خود خارج شوند، گروه نیروهای ویژه که در روشنایی روز به یک منطقه حمله می کنند و تولید نسل تازه هواپیماهای استتاربه کار رود. این پارچه نه تنها در مقابل رادار بلکه درمقابل چشم غیر مسلح نیز نامرئی است و می تواند شرایطی را برای زیردریاییها فراهم کند که وقتی نزدیک یک ناوگان دشمن روی آب می آیند، همچنان از نظر پنهان باشند.


MehrNews Rss Feed
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.