شنود و ضبط مکالمات تلفنی خبرنگاران آسوشیتدپرس از سوی دولت آمریکا

۲۴اردیبهشت،

دولت آمریکا اعلام کرد که به مدت دو ماه در سال قبل اقدام به شنود و ضبط مکالمات تلفنی خبرنگاران خبرگزاری آسوشیتدپرس نموده است.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران، خبرگزاری آسوشیتدپرس اقدام دولت آمریکا در ضبط و شنود مکالمات تلفنی خبرنگاران و کارمندان خود را نفوذ بی سابقه و شدید دولت واشنگتن در فعالیت های این خبرگزاری توصیف کرده است.

“گری پرویت” مدیر عامل آسوشیتدپرس در نامه ای که در وبسایت این خبرگزاری انتشار یافته نوشته است، این خبرگزاری روز جمعه از طریق وزارت دادگستری آمریکا مطلع شد که دولت آمریکا اقدام به ضبط و شنود مکالمات ۲۰ خط تلفنی این خبرگزاری و خبرنگاران آن کرده است.

وی در ادامه تصریح کرد، هیچ توجیه منطقی برای ضبط و جمع آوری گسترده مکالمات تلفنی خبرگزاری آسوشیتدپرس و خبرنگاران آن از سوی دولت آمریکا وجود ندارد.

دولت آمریکا اشاره ای نکرده است که با این اقدام خود به دنبال یافتن چه چیزی در مکالمات تلفنی خبرگزاری آسوشیتدپرس و خبرنگاران آن بوده است.

ولی مقام های رسمی آمریکایی پیش از این اعلام کرده بودند که دفتر دادستانی کل آمریکا تحقیقات جنایی را در خصوص گزارش انتشار یافته در خبرگزاری آسوشیتدپرس در ۷ می ۲۰۱۲ میلادی دربارهٔ عملیات سازمان سیا در یمن انجام داده است. در این عملیات توطئه القاعده برای بمبگذاری در یک هواپیما که به مقصد آمریکا در حال پرواز بوده است، خنثی شده است.

در جلسه استماع شهادت در خصوص این پرونده که در ماه فوریه برگزار شد، جان برینان رئیس سازمان سیا اعلام کرد، پلیس اف بی آی از وی در خصوص اینکه آیا او منبع آسوشیتدپرس برای انتشار یافتن این گزارش بوده، بازجویی کرده ولی او این اتهام را رد کرده است.

مقام های قضایی آمریکا پیش از این نیز اقدام به ضبط و شنود مکالمات تلفنی خبرنگاران رسانه های گروهی این کشور کرده بودند ولی ضبط و شنود گسترده دفاتر خبرگزاری آسوشیتدپرس و تعداد بسیاری از خبرنگاران این خبرگزاری امری غیر عادی بوده است.


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.