شهرخودرو ۹۸؛ سال رویایی مشهدی‌ها

لیگ قهرمانان آسیا رویایی بود که شهرخودرو با یحیی گل‌محمدی و جوانان باانگیزه‌اش در سال ۹۸ به آن دست یافت و تاریخ‌سازی کرد.

به گزارش ممتازنیوز به نقل از ایسنا، شاید سال ۹۸ رویایی‌ترین سال فوتبال مشهد باشد و هواداران فوتبال‌دوست مشهدی تاریخ‌سازی شهرخودرو با یحیی گل‌محمدی را فراموش نکنند؛ اتفاقی که سرمربی سابق شهرخودرو با یکسری جوان باانگیزه رقم زد تا نام او در فوتبال ایران و مشهد جاودانه شود.

* لیگ رویایی هجدهم

از همان ابتدا هم یحیی و شاگردانش جزو مدعی‌های لیگ هجدهم بودند و رقابت تنگاتنگی با سپاهان برای قهرمانی نیم‌فصل داشتند. تغییرهای زیاد در کادر فنی تراکتور، این تیم را لز جمع مدعیان دور کرد و این شهرخودرو بود که توانست از این فرصت استفاده کند و در مسیر کسب سهمیه قرار بگیرد. نیم‌فصل دوم لیگ فصل قبل، نبرد جنگ سه‌گانه پرسپولیس، استقلال و سپاهان بود و فولاد، تراکتور و شهرخودرو برای کسب سهنیه چهارم تلاش می‌کردند. حضور سپاهان و پرسپولیس در نیمه‌نهایی جام حذفی خیال فوتبال دوستان را راحت کرده بود که چهارمین سهمیه آسیایی متعلق به تیم چهارم جدول است. یحیی گل‌محمدی و شاگردانش توانستند گوی سبقت را از دو مربی دیگر بدزدند و صاحب سهمیه چهارم شوند تا فوتبال مشهد برای نخستین بار در تاریخش رنگ آسیا و لیگ قهرمانان را ببیند. تیمی که با جوان‌هایی چون حسین مهربان، محمد آقاجانپور، محمدحسین مرادمند و امین قاسمی‌نژاد ما به پای بزرگانی چون استقلال، سپاهان، تراکتور و پرسپولیس جنگید و سرانجام حقش را از لیگ برتر گرفت.

* ۳ جنگ نابرابر بر سر یحیی

فرهاد حمیداوی، مالک شهرخودرو، دو بار برای سرمربی موفق تیمش جنگید که بار اول پیروز شد اما در نبرد دوم زورش نچربید و گل‌محمدی را از کف داد. بعد از نتایج خوب شهرخودرو با گل‌محمدی و  نتایج نامناسب کرانچار با تیم ملی امید، فدراسیون فوتبال و مهدی تاج به فکر تغییر بودند و حمید استیلی دوست داشت جایگزین سرمربی کروات باشد اما نظر تاج روی سرمربی موفق تیم مشهدی بود.

حمیداوی و تاج بارها در جلسات و برنامه‌های مختلف با هم مذاکره کردند و حرف زدند. حرکت مثبت حمیداوی این بود که قبل از این که گل‌محمدی خواهان پیدا کند، قراردادش را دو ساله تمدید کرد و به هیچ وجه راضی به پیشنهاد مالی فدراسیون نبود. حمیداوی سرانجام دست رد به سینه تیم ملی امید زد و یحیی را در مشهد نگه داشت.

خواهان بعدی گل‌محمدی باز هم پیش از شروع لیگ نوزدهم به سراغ حمیداوی و سرمربی تیمش آمد. پرسپولیسی‌ها بعد از قهر برانکو و جدایی او از پرسپولیس به دنبال سرمربی بودند که هم بتواند در فرصت کم تیم را آماده کند و هم شناخت خوبی از بازیکنان داشته باشد. شهرخودرو که تمام برنامه‌های پیش فصل خود را با گل‌محمدی بسته بود، باز هم راضی به رفتن سرمربی سابق پرسپولیس به پایتخت نشد و به قول معروف دو دستی آن را چسبید. او کارش را همانند فصل قبل خوب شروع کرد و شهرخودرو باز هم جزو تیم‌های مدعی بود؛ این تیم حتی پرسپولیس را در مشهد شکست داد اما تا پایان نیم‌فصل، این سرخ‌ها بودند که کت صدرنشینی را تنشان کردند.

قهر کالدرون به دلیل مسائل مالی، باز هم نام سرمربی شهرخودرو را روی میز پرسپولیسی‌ها گذاشت اما این بار پایتخت‌نشینان با پشتوانه‌ای قوی چون وزارت ورزش پای میز مذاکره نشستند. حمیداوی برای بار سوم، توان جنگ و جدل برای سرمربی تیمش را نداشت و این بار پول و فشار او را راضی کرد که سرمربی تیمش را به تیم رقیب دهد؛ آن هم در آستانه شروع لیگ قهرمانان آسیا.

* تیم نصف و نیمه‌ای که آسیایی شد

با رفتن یحیی گل‌محمدی، حمیداوی مجبور بود کار را به یک خودی بسپارد و گزینه‌ای بهتر از سرآسیایی نبود. قائم مقام سابق باشگاه که در اواسط نیم‌فصل نخست با حمیداوی به مشکل خورده بود، حالا سکاندار تیمی شده بود که نیمی از ستاره‌هایش در نیم‌فصل جدا شده بودند و باید نصف و نیمه به مصاف الرفاع بحرین می‌رفت. جنجال بازی در کشور ثالث به بهانه ناامنی ایران از سوی AFC باعث شد این تیم فرصت میزبانی برابر حریف بحرینی را از دست بدهد اما پیروزی ۲ بر یک در کویت و شکست السیلیه قطر در ضربات پنالتی به عنوان مهمان، شهرخودرو را رسما آسیایی کرد تا سرآسیایی از نخستین امتحان جدی خود سربلند بیرون بیاید. البته دو باخت سنگین به پاختاکور ازبکستان و الهلال عربستان بدون گل زده، وضعیت شهرخودرو را در گروهش پیچیده کرده و این تیم شانس کمی برای صعود دارد.

* افت محسوس در لیگ نوزدهم

با جذب مهدی رحمتی و سروش رفیعی در ابتدای فصل، همه در فکر تیمی کهکشانی بودند اما جدایی گل‌محمدی و ستاره‌هایی چون رفیعی و یونس شاکری در نیم‌فصل، شهرخودرو دچار افت محسوسی شد به طوری که این تیم قافیه را به چهار تیم دیگر مدعی واگذار کرد و با اختلاف در رده پنجم جدول لیگ برتر قرار دارد. حذف از جام حذفی مقابل پرسپولیس و حضور در رتبه پنجم، به نظر نمی‌رسد شهرخودرو را دوباره آسیایی کند و حمیداوی باید به فکر تقویت تیمش در تابستان آینده باشد.

انتهای پیام

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.