شهرداری تهران در ساخت مدارس علمیه فعال می شود

به گزارش ایرنا از خبرگزاری حوزه، ‘محمدباقر قالیباف’، روز شنبه در دیدار با مدیر حوزه‌های علمیه در قم، ضمن ارایه گزارشی از برنامه‌ها و فعالیت های فرهنگی شهرداری تهران، بر ضرورت حضور حداقل ۱۰ هزار روحانی در شهر تهران تاکید و اضافه کرد: بر اساس برنامه‌ریزی و هماهنگی‌های لازم با حوزه علمیه تهران، در پنج نقطه این شهر حوزه‌های علمیه با ظرفیت حداقل دو هزار طلبه فعال می شود.

وی افزود: در مرکز، شمال غرب، جنوب غرب، شمال شرق و جنوب شرق تهران شاهد راه اندازی این حوزه ها خواهیم بود و شهرداری مساعدت لازم در این خصوص را خواهد داشت.

وی خاطرنشان کرد: حدود پنج سال قبل، برنامه آسیب‌شناسی‌ فرهنگی تهران انجام شد و بر اساس آمار مشخص شد که برای هر یکهزار و ۶۰۰ شهروند تهرانی،‌ تنها یک روحانی وجود دارد.

قالیباف با اشاره به برنامه آسیب شناسی فرهنگی گفت :براین اساس شورای نظارت فرهنگی شهرداری تهران از یک سال گذشته با حضور ۱۲ نفر از روحانیون فعال در عرصه فرهنگی به ریاست حجت‌الاسلام ‘خاموشی’ رییس سازمان تبلیغات اسلامی تشکیل شد.

وی در پایان با تاکید بر اینکه کمک به حوزه‌های علمیه وظیفه همه است، ادامه داد: ‌به اعتقاد من، کمک ها به حوزه‌های علمیه، مساجد و پایگاه‌های بسیج وظیفه همه است و باید حضور خیرین در این عرصه پر رنگ شود.

شهردار تهران، در سفری به قم با برخی از مراجع تقلید و آیات از جمله حضرات ‘مکارم شیرازی’ و ‘صافی گلپایگانی’، ‘علوی گرگانی’، ‘محمد یزدی’، رییس جامعه مدرسین و ‘مرتضی مقتدایی’، مدیر حوزه های علمیه دیدار و گفت و گو کرد.

ک/۲/۷۴۰۴/ ۵۵۶

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۲۸۲۲۶


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.