شهرهای جدید بستر مناسب توسعه جرایم

۱۵م آذر ،

نجفی توانا در گفتگو با باشگاه خبرنگاران عنوان کرد

یک وکیل پایه یک دادگستری با بیان اینکه جرم‌شناسی در شهرهای جدید الزامی است، گفت: شهرهای جدید بستر مناسبی برای افزایش جرایم است.

نجفی توانا در گفتگو با خبرنگار حقوقی قضایی باشگاه خبرنگاران، دربارهٔ جرم شناسی در شهرهای جدید اظهار داشت: اقلیم جرم همیشه از ماهیت ثابت و فضای کالبدی خاص با محدودیت‌های فیزیکی برخوردار است.

وکیل پایه یک دادگستری تصریح کرد: هیچ جرمی در عالم مجاز مقرون بوقوع نیست و ضرورتاً در قالب یک پدیده مادی و رویت پذیر با خلق آثار عینی و ملموس به اعتبار محصول نهائی، جنبه پدیداری بخود می‌گیرد.

وی افزود: جهان در حال پیشرفت است و به دلیل نگرش ترقی خواهانه و تکاملی، بشر همواره در حال تولید تنوع اقلیم است و از هین رو جرایم با کثرت ملاک‌های ارتباطات اجتماعی ازایش می‌یابد.

نجفی توانا این تنوع طلبی‌ها را ضرورت هر روز تقسیمات جغرافیایی دانست و گفت: از این رهگذر هر روزه با ولادت اقلیم تازهی که زیستگاه جرم تازه است مواجه هستیم و بشر در تقابل با این پیدایش فاقد قدرت مقابله است و همه تمهیدات لازم را می‌تواند برای جلوگیری از تعامل دو عنصر الحاقی والقایی با عنصر اقلیمی که ترکیب آنها متضمن فلسفه وجودی جرم را تضمین می‌کند، بکار گیرد.

این حقوقدان با اشاره به نوع شهرسازی و ایجاد مکان‌های جدید برای ساکن شدن مردم در اطراف کلان‌شهرها تاکید کرد: متاسفانه در کشور ما به اصول شهرسازی توجه نمی‌شود و در واقع به جای اینکه این شهرها بتوانند برای سکنه خود آرامش ایجاد کنند، سبب افزایش جرم و ناآرامی ساکنان آنجا شده‌اند.

وی با بیان اینکه جرم‌شناسی در شهرهای جدید الزامی است، اظهار داشت: شهرهای جدید بستر مناسبی برای افزایش جرایم است.

نجفی توانا خاطرنشان کرد: انسان‌ها تنها به مکانی برای استقرار و خواب نیاز ندارد بلکه در محیط زندگی باید سایر نیازهای انسانی نیز برآورده شود و از همین رو باید در شهرهای جدید امکانات تفریحی و وزرشی و موسسات اموزشی و خدماتی و فضای سبز به وجود آید تا سبب ایجاد جرایم و یا افزایش آن نشود.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.