شهریار افتخار علمی ما/ روز شهید در دانشگاه شهید بهشتی

اردیبهشت ۱۴۰۳

رئیس دانشگاه شهید بهشتی در مراسم بزرگداشت دکتر شهریاری:

در سومین سالگرد دکتر مجید شهریاری استاد برجسته فیزیک هسته‌ای به نام شهریار علم از افتخارات علمی دانشگاه شهید بهشتی به شمار می‌رود و روز شهادت این شهید فرزانه به عنوان روز شهید در این دانشگاه نامگذاری شده است.

 به گزارش خبرنگار  دانشگاهی باشگاه خبرنگاران؛ دکتر تهران‌چی رئیس دانشگاه شهید بهشتی در مراسم بزرگداشت دکتر شهریاری استاد برجسته فیزیک هسته‌ای در ظهر امروز گفت: جریانی که آغاز آن از فضای فتنه‌انگیز و غبارآلود سال ۸۸ آغاز شد و در پی شهادت استاد فیزیک دانشگاه تهران دکتر مسعود علی محمدی در سال ۸۹ جریان شهید شدن دکتر شهریاری اتفاق افتاد.
 
وی عنوان کرد: در پی این قضیه شوم بهار سال ۹۰ اتحادیه اروپا و با حضور همه کشورهای اروپایی دانشگاه شهید بهشتی را در لیست تحریم قرار دادند همچنین در مرداد ماه همان سال علیرغم وجود قراردادهایی با دانشگاه شهید بهشتی بانک‌های اطلاعاتی در حوزه‌های علمی مختلف بستن قرارداد را منع کردند و به لحاظ عامیانه حق دانستن را بر ما حرام دانستند.
 
 
وی در ادامه با توضیح اینکه علم برای فرزندان این مرز و بوم افتخار است گفت: ما پیرو خط امام و مقام معظم رهبری در صحنه علم حرکت خواهیم کرد و روز شهادت دکتر مجید شهریاری استاد برجسته فیزیک هسته‌ای را روز شهید در دانشگاه شهید بهشتی می‌دانیم.
 
گفتنی است: مجید شهریاری متولد ۱۳۴۵، دکتری فیزیک هسته‌ای در ۸ آذر ماه سال ۱۳۸۹ در یک عملیات تروریستی به شهادت رسید.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.