شهریور بالاترین آمار تلفات رانندگی را دارد

شهریور بالاترین آمار تلفات رانندگی را دارد

شهریور بالاترین آمار تلفات رانندگی را دارد

ممتازنیوز: معاون اجتماعی و فرهنگی ترافیک راهور ناجا گفت: بیشترین آمار کشته شدگان تصادفات جاده ای در شهریور ماه است که باید کنترل شود.

سرهنگ خسروی در گفتگوی زنده با اخبار نیمروزی شبکه یک سیما با بیان اینکه شهریور ماه نقطه عطفی در تاریخ ترافیکی کشور است افزود: سال گذشته ده روز نخست شهریور با دهه آخر ماه مبارک رمضان مصادف شد اما امسال به دلیل اتمام ماه مبارک رمضان و فصل گرما، حجم انبوهی از سفرها را از ابتدای شهریور ماه داشتیم.
وی گفت: برغم اینکه تاکنون آمار کشته ها نسبت به سال گذشته کاهش داشته اما قطعا حدود۱۳۰ کشته در تعطیلات چند روز گذشته آمار کمی نیست.
وی افزود: اگر این آمار در شهریور ماه کنترل نشود در طول سال برای کنترل آمار مشکل خواهیم داشت.
معاون اجتماعی و فرهنگی ترافیک راهور ناجا با بیان اینکه البته پلیس برای شهریور ماه برنامه مفصلی دارد گفت: سه تعطیلات خاص در این ماه پیش رو داریم که تعطیلی دوره نخست مربوط به چند روز گذشته بود تعطیلات دوم ۵ روز هفته پیش روست که مختص تهران و خاص است، همین طور تعطیلات پایانی شهریور ماه را در پیش داریم.
سرهنگ خسروی گفت: به هر حال در این ایام در محورهای شمال، شمال غرب، مرکز، اصفهان و شیراز بیش از ۱۵ درصد افزایش حجم سفر داشتیم.
وی افزود: بی توجهی به جلو، سرعت غیرمجاز، انحراف به چپ و خستگی و خواب آلودگی از عمده ترین دلایل تصادفات جاده ای است.
معاون اجتماعی و فرهنگی ترافیک راهور ناجا گفت: متاسفانه ۳۷ درصد از تصادفات به علت واژگونی خودروها بوده که ناشی از خواب آلودگی رانندگان است.
وی افزود: در بحث واژگونی، خستگی و خواب الودگی رانندگان عمده ترین نقش را دارد بویژه در مسیرهای کویری از جمله اصفهان و مشهد که فضای مناسبی برای استراحت راننده وجود ندارد بیشتر تصادفات به سبب خواب آلودگی رانندگان رخ می دهد.
سرهنگ خسروی گفت: در زمینه خستگی راننده نیز که در مسیرهای شمالی رخ می دهد خانواده در حین رانندگی داخل خودروها استراحت می کنند اما راننده خسته است و باید خانواده ها شرایط استراحت راننده را نیز فراهم کنند.


پرشین خودرو | RSS

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.