شهید چمران فرماندهی شجاع و لایق بود

به گزارش خبرنگار ایرنا، امیر سرتیپ دوم ستاد سید ‘علی محرابی’ پنجشنبه شب در آیین گرامیداشت سی و یکمین سالگرد شهادت دکتر مصطفی چمران در محل شهادتش روستای دهلاویه استان خوزستان افزود: رشادتها و حماسه های این فرمانده دلاور اسلام در تاریخ انقلاب اسلامی ثبت شده و برماست که او را الگو قرار دهیم.

‘مهدی چمران ‘ همرزم و برادر شهید چمران نیز در سخنانی تاریخچه مبارزات این شهید بزرگوار، علیه استکبار جهانی در لبنان، مصر و پاوه و شخصیت علمی، فلسفی و عرفانی وی را بر شمرد و گفت: شهید چمران از پایه گذاران بیداری اسلامی در لبنان بود.

وی گفت: پیروزی های حزب الله لبنان برگرفته از فداکاری ها و ایثارگریهای رزمندگان اسلام از جمله حماسه آفرینی های شهید چمران در دوران دفاع مقدس است.

چمران با اشاره به اینکه ما دانشمندان شهید زیادی تقدیم اسلام کرده ایم و شهید چمران پیشتاز این شهیدان بود، خاطرنشان کرد: نیروهای مسلح اعم از ارتش و سپاه و نیز دانشگاههای ما امروز در مسیر پیشرفت، توسعه کشور گام بر می دارند که همه این پیشرفت ها به برکت خون شهدا است.

وی به توطئه های دشمنان علیه انقلاب اسلامی اشاره کرد و افزود: امروز ایران اسلامی راه امام حسین (ع) که همانا شهادت طلبی است در پیش گرفته و در مقابل تمامی ترفندها و فشارها و توطئه های آنان جانانه ایستاده است.

در این آیین که بیش از ۲ هزار نفر شامل خانواده های معظم شهدا از سراسر کشور و استان خوزستان، مسوولان کشوری و لشگری، امامان جمعه شهرهای دشت آزادگان، فرمانداران و مقامات استانی و محلی حضور داشتند با زمزمه های دعای ملکوتی کمیل و نیز نوحه خوانی در فضایی معنوی یاد و خاطره سردار رشید اسلام دکتر مصطفی چمران گرامی داشته شد.

۶۴۲**۱۵۹۷

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۹۳۹۶۸


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.