شوراد نادزه خاطرات ابلاغ پیام امام(ره) به گورباچف را مرور کرد

۱۲ام بهمن ،

 مجید صابر سفیر جمهوری اسلامی ایران و احسان خزاعی رایزن فرهنگی کشورمان با ادوارد شوارد نادزه سیاستمدار گرجستانی، رییس‌جمهور پیشین گرجستان و وزیر خارجه اتحاد جماهیر شوروی سابق دیدار و گفت‌وگو کردند.

مجید صابر سفیر کشورمان در این دیدار با اشاره به ارسال پیام تاریخی رهبر کبیر انقلاب اسلامی ایران به رهبر اتحاد جماهیر شوروی سابق که پیامی الهام بخش و دعوت به فطرت و توحید بود، آن را نشانگر بینش عمیق و قدرت سیاسی امام خمینی(ره) در شرایط آن دوره دانست.

در این دیدار ادوارد شوراد نادزه ضمن تشریح خاطرات خود از بهمن ماه سال ۱۳۵۷ ، از تاثیرات مثبت انقلاب اسلامی ایران در دوره شوروی سابق سخن گفت و بر نقش خود در روابط دوجانبه با ایران در دوران قبل و بعد از فروپاشی شوروی، دوران جنگ سرد، اتحاد دو آلمان و فروپاشی شوروی سابق مطالبی را بیان کرد.

وی با تاکید بر این‌که «مسیر تاریخ را نمی توان عوض کرد» گفت: فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی امری اجتناب‌ناپذیر بود.

ادوارد شوراد نادزه در این ملاقات خاطرات مربوط به ابلاغ پیام امام راحل به میخائیل گورباچف را تشریح و پاسخ رهبر اتحاد جماهیر شوروی (سابق) به حضرت امام (ره) که منجر به دیدار تاریخی شواردنادزه با امام خمینی (ره) شد را مرور کرد.

وی همچنین از ملاقات‌ها و روابط حسنه خود با رهبر معظم انقلاب، روسای جمهور و وزیر خارجه وقت کشورمان و همچنین سایر مقامات جمهوری اسلامی ایران به نیکی یاد کرد.

شوارد نادزه که در حال حاضر ۸۵ سال سن دارد طی سال‌های ۱۹۹۵ تا ۲۰۰۳ میلادی ریاست جمهوری گرجستان را بر عهده داشته است.

وی تنها مقام عالی‌رتبه دیپلمات خارجی بود که در زمان حیات امام خمینی(ره) به عنوان وزیر امور خارجه اتحاد جماهیر شوروی سابق توفیق دیدار با ایشان را داشت.

/۲۹۲۹

دانلود   دانلود


خبرآنلاین
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.