شورای امنیت تحریم های ساحل عاج را تمدید کرد

تهران/ واحد مرکزی خبر/ سیاسی /۰۲/۰۸
شورای امنیت سازمان ملل متحد در نشست شب گذشته خود با اجماع اعضا به تمدید یک ساله تحریم های ساحل عاج رای داد ولی با در نظر گرفتن نیاز شدید این کشور به تسلیحات و تجهیزات نظامی برای آموزش و تجهیز نیروهای امنیتی، تحریم تسلیحاتی این کشور را اصلاح کرد.
بر اساس اصلاحات صورت پذیرفته در تحریم تسلیحاتی ساحل عاج، آن بخش از تسلیحات و تجهیزاتی که برای آموزش و فعالیت های امنیتی و نظامی کشور ضروری است از تحریم خارج شده است ضمن اینکه این بخش از تحریم شامل تجهیزات و تسلیحات نیروهای حافظ صلح مستقر در ساحل عاج نمی شود و نیروهای فرانسوی حامی این کشور و همچنین تجهیزات نظامی که در واقع مرگ بار نیستند و بیشتر در اهداف انساندوستانه و غیر نظامی کاربرد دارند از تحریم خاج شده اند.
به گزارش خبرگزاری شین‌هوا از سازمان ملل متحد، بر اساس تصمیم اعضای شورای امنیت سازمان ملل متحد، تحریم های ساحل عاج تا سی ام آوریل سال ۲۰۲۴ ادامه خواهد داشت.
بر اساس مصوبه جدید شورای امنیت، تحریم های ساحل عاج همچنین شامل صادرات الماس این کشور که در محافل مختلف با عنوان الماس خونین شناخته می شود و برخی از اطرافیان لوران باگبو رئیس جمهوری پیشین این کشور نیز می شود.

شورای امنیت همچنین مدت ماموریت گروه کارشناسانی را که برای نظارت بر تحریم تسلیحاتی ساحل عاج تشکیل داده است تمدید کرد و از مسئولان این کشور خواست با این نیروها همکاری کنند.
شورای امنیت سازمان ملل متحد در سال ۲۰۰۴ یعنی دوسال پس از آغاز جنگ داخلی در ساحل عاج که منجر به تقسیم کشور به دو بخش شمالی و جنوبی شده بود این کشور را تحریم کرد و سال گذشته نیز تحریم لوران باگبو و برخی از اطرافیانش را به سبب تن ندادن به نتیجه انتخابات ریاست جمهوری، به تحریم های دیگر این کشور افزود.
۱۲۲/۱۰۶

IRIBNews RSS PoliticNews

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.