شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد تشکیل جلسه داد

به گزارش ایرنا در این جلسه ˈناوی پیلایˈ کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل درباره وضع حقوق بشر در سطح بین المللی ابراز نگرانی کرده و وضع حقوق بشر در بحرین و سرزمین های اشغالی و همچنین بمب گذاری های اخیر در عراق را محکوم کرد.

وی فقر، بحران اقتصادی، جنگ، مهاجرت گسترده، درگیری های مذهبی و تبعیض علیه اقلیت ها را از جمله چالش های بزرگ حقوق بشر دانست.

ناوی پیلای به شدت از احکام سنگین زندان برای فعالان و رهبران مخالف در بحرین انتقاد کرد و گفت: متاسفانه چندین تن از این افراد به زندان ابد محکوم شده اند.

کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل با تاکید بر غیر عادلانه بودن روند محاکمه فعالان بحرینی گفت: روند محاکمه این افراد شفاف و مستقل نبوده و در بسیاری موارد احکام با استناد به اعتراف های متهمان در درون زندان و تحت شکنجه صادر شده است.

در ادامه، کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل با تاکید بر ضرورت رسیدگی فوری به بحران سوریه از وضعیت در آن کشور ابراز نگرانی کرد و خواستار توقف سریع درگیریها شد.

وی با انتقاد از گروه های مخالف سوری و نقض حقوق بشر توسط آنها گفت: این گروه ها دست به اعدام، شکنجه و استفاده از مواد انفجاری زده و به غیر نظامیان آسیب می رسانند.

وی همچنین از گسترش شهرک های صهیونیست نشین به شدت انتقاد کرد و خواستار آزادی زندانیان فلسطینی شد که توسط رژیم صهیونیستی بدون محاکمه نگهداری می شوند.

خانم پیلای همچنین با ابراز نگرانی از کشتارها در جمهوری دموکراتیک کنگو گفت: وضعیت در آن کشور در حال بدتر شدن است و باید در این زمینه اقدامات جدی از سوی حکومت کنگو صورت گیرد.

جلسه روز دوشنبه، بیست و یکمین جلسه شورای حقوق بشر سازمان ملل به شمار می رود که در مقر سازمان ملل برگزار شد.

این جلسات به صورت دوره ای برای بررسی وضع حقوق بشر در سطح جهان برگزار می شود.

**۱۵۹۷**

انتهای پیام /*


www.irna.ir

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.