شورای عالی معلولان در کشور تاسیس می شود

به گزارش خبرنگار اجتماعی ایرنا،’فاطمه آلیا’روز دوشنبه در نشست بازنگری قانون جامع حمایت حقوق معلولان افزود: مهمترین هدف و آرزوی ما تحقق و ایجاد اتحادیه ملی معلولان در سراسر کشور است.

وی با اشاره به دغدغه مسوولان و جامعه برای ارتقای وضعیت معلولان گفت: در مجلس هفتم درخصوص بودجه معلولان متاسفانه مشکلاتی بوجود ‌آمد اما رفته رفته و در مجلس هشتم خوشبختانه با حمایت فراکسیون مربوطه ،اعتبارات خوبی برای حمایت از معلولان در نظر گرفته شد.

نماینده مردم تهران در مجلس با اشاره به اینکه چند سال از قانون جامع حمایت از حقوق معلولان می گذرد، گفت: زمانی که این قانون به تصویب رسید شورای نگهبان فرصت نکرد ایرادات این قانون را بگیرد و اکنون اجرای قانون با مشکلاتی روبرو است که نیازمند اصلاحیه و بازنگری است.

آلیا افزود: بازنگری قانون جامع حمایت از معلولان با توجه به تاکید وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در مجلس هشتم کلید خورد و امیدواریم اصلاحیه قانون به اتمام برسد و در قالب یک لایحه از طریق دولت به مجلس ارسال شود.

وی ادامه داد: چنانچه قانون حمایت از حقوق معلولان در قالب یک لایحه به مجلس ارسال شود، می‌توان به اجرای کامل قانون امیدوار بود چرا که در این راستا نیز دولت اعتبارات لازم را پیش‌بینی خواهد کرد.

مدیرکل دفتر توانمندسازی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز در ادامه این جلسه با اشاره به جلسات این وزارتخانه با انجمن ها و سازمان بهزیستی و وزارتخانه‌های مربوطه تصریح کرد: مهمترین مشکل قانون ضمانت اجرایی آن است که باید در اصلاحیه قانون جدید به این موضوع توجه ویژه‌ای شود.

‘ محمد زارعی’ ادامه داد: باید یک کمیته نظارتی بر اجرای قانون لحاظ شود تا این کمیته بتواند نظارت ویژه‌ای بر عملکرد دستگاه‌ها، وزارتخانه‌ها و سازمان‌ها در تمامی بخش‌های خدمات به معلولان داشته باشد.

وی اضافه کرد:کمیته نظارت بر اجرای قانون جامع حمایت از حقوق معلولان متشکل از نماینده قوه قضائیه، فرمانداری و بهزیستی خواهد بود.

وی به اعتبارات تخصیص شده در سفرهای دولت به این بخش اشاره کرد و گفت: خوشبختانه در این سفرها اعتبارات خوبی در بخش مسکن، مناسب‌سازی و همچنین تجهیزات ویژه معلولان داده شده است.

براساس این گزارش،در نشست بازنگری قانون جامع حمایت از معلولان، جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی به همراه نهادها و مدیران انجمن های مرتبط با معلولان حضور داشتند و نظرات و پیشنهادات خود را برای اصلاحیه قانون جامع برای حمایت از معلولان مطرح کردند.

اجتمام**۹۱۳۴ **۱۵۸۰

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۹۹۸۰۱


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.