شوک اخراج کارگران پژو

جام جم آنلاین: رییس جمهور فرانسه تاکید کرد طرح ارائه شده از سوی شرکت خودرو سازی پژو برای اخراج ۸ هزار کارمند، یک شوک بزرگ برای کارگران و خانواده های آنها و اتحادیه های کارگری است و قابل قبول نخواهد بود.

 پایگاه اینترنتی آسوشیتد پرس به نقل از فرانسیس اولاند تصریح کرد: طرح شرکت پژو برای اخراج ۸ هزار کارمند خود در فرانسه به هیچ وجه قابل قبول نیست و باید مذاکرات مجددی در این خصوص انجام شود .

بر اساس این گزارش شرکت خودرو سازی پژو که با کاهش چشمگیر فروش در بازارهای اروپایی روبرو شده است قصد دارد یک کارخانه بزرگ خود در شمال فرانسه را تعطیل کند . کارگران این کارخانه اعتصاب یک روزه ای را آغاز کرده اند و اتحادیه های کارگری نیز خواستار تمدید مهلت این اعتصاب شده اند .

اولاند در مصاحبه با تلویزیون فرانسه تصریح کرد این طرح یک شوک بزرگ برای کارگران و خانواده های آنها و اتحادیه های کارگری است . این طرح به هیچ وجه قابل قبول نیست و باید مذاکرات مجددی برگزار شود .

اولاند که در ماه می به عنوان رییس جمهور جدید فرانسه کار خود را آغاز کرده است افزود دولت فرانسه یک متخصص ارشد نیاز دارد تا وضعیت مالی شرکت پژو و راهکارهای خروج این شرکت از بحران فعلی را ارزیابی و پیشنهاد دهد .

وی افزود دولت فرانسه به زودی طرح جامعی را برای نجات صنعت خودرو سازی این کشور و تشویق مردم فرانسه برای خریداری خودروهای داخلی ارائه خواهد کرد .

اولاند در مبارزات انتخاباتی خود قول داده است فرانسه را بار دیگر صنعتی خواهد کرد . بحران صنعت خودرو سازی فرانسه نخستین آزمون سخت برای ارزیابی عملکرد اولاند خواهد بود .

شرکت خودرو سازی فرانسه که طی ماههای اخیر با زیان و ضرر سنگینی روبرو شده است اعلام کرد کارخانه واقع در نزدیکی شهر پاریس را تعطیل می کند . این کارخانه بیش از سه هزار نفر پرسنل دارد و از ابتدای سال ۲۰۲۴ میلادی تولید خود را متوقف خواهد کرد .

بر اساس این گزارش ، شرکت پژو همچنین قصد دارد ۱۴۰۰ نفر از کارمندان کارخانه واقع در شهر رن در غرب فرانسه را نیز اخراج کند . افت شدید تقاضا برای خودروهای پژو ۵۰۸ و سیتروئن ۵ علت اصلی کاهش کارمندان این کارخانه اعلام شده است .

بر این اساس ، فیلیپه وارین رییس شرکت پژو سیتروئن در این باره تاکید کرد ، بحران مالی و بدهی منطقه یورو تاثیر منفی زیادی بر فعالیتهای شرکت پژو داشته است و ما مجبوریم برای کاهش هزینه های جاری تعدادی از کارمندان خود را اخراج کنیم .

شرکت پژو اعلام کرد در شش ماه نخست ۲۰۱۲ میلادی با زیان و ضرر ۷۰۰ میلیون یورویی روبرو شده است . پیش بینی می شود این شرکت بزرگ خودرو سازی فرانسه تا سال ۲۰۲۴ میلادی با زیان و ضرر روبرو شود .

شرکت پژو سال گذشته اعلام کرده بود ۶ هزار کارمند خود را اخراج خواهد کرد که این رقم شامل ۲۵۰۰ کارمند در خارج از مرزهای فرانسه بوده است .افت شدید فروش پژو سیتروئن در بازار اروپا تاثیر منفی زیادی بر عملکرد مالی این شرکت داشته است .

بر خلاف شرکت فولکس واگن ، شرکت پژو سیتروئن به شدت به بازار خودروی جنوب اروپا وابسته است .میزان فروش شرکت پژو در شش ماه نخست ۲۰۱۲ میلادی با ۱۳ درصد کاهش به کمتر از ۱٫۶۲ میلیون دستگاه رسیده است .

شرکت خودرو سازی رنوی فرانسه نیز در این مدت با افت ۳٫۳ درصدی فروش محصولات خود روبرو شده است ولی شرکت فولکس با رشد ۱۰ درصدی فروش محصولات مواجه شده است .

ارزش سهام پژو از ابتدای امسال تا کنون ۳۲ درصد کاهش داشته است و موجب کاهش ارزش ۱٫۲ میلیارد یورویی سهام این شرکت شده است . جنرال موتورز در ماه مارس امسال ۷ درصد سهام این شرکت را خریداری کرده است .

پیش از این برخی مسئولان شرکت خودروسازی پژو فرانسه از طرح تحریم ایران خبر داده بودند که ظاهراً پس از تهدید ایران به قطع کامل ارتباط با این شرکت خودروسازی، مذاکراتی را با ایرانی ها برای جلوگیری از زیان بیشتر خود انجام دادند.(فارس)


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.