شیب تند قیمت سکه

شیب تند قیمت سکه | چاپ |
یکشنبه ۲۶ شهریور ساعت ۱۶:۰۷

بینا- بررسی نمودار روند تغییرات قیمتی بازار سکه در هفته قبل حاکی از شیب تندی است که سکه در هفته گذشته به خود گرفت و مرز ۹۰۰ هزارتومان را بعد از حدود ۶ ماه دوباره پشت سر گذاشت و حتی تا سطح ۹۸۰ هزارتومان هم پیش رفت.
براساس گزارش طلا، در هفته گذشته با افزایش قیمت طلا و دلار بازار سکه شاهد قیمت هایی بود که تقریبا در حدود ۶ ماه قبل برای سکه رخ داد و سکه بهار آزادی در هفته قبل مرز ۹۰۰ هزارتومان را مجددا پشت سر گذاشت.
هرچند در ساعاتی بعد نرخ آن تعدیل شد اما این افزایش قیمت سکه در بازار تا حدی بود که رئیس بانک مرکزی را به واکنش واداشت تا خبر از احتمال اجرای دور دوم پیش فروش سکه را بدهد.
براساس این گزارش در روز شنبه افزایش بهای طلا به همراه رشد دلار داخل و رسیدن آن به سطح ۲ هزار و ۳۰۰ تومان قیمت سکه بهار آزادی را با افزایش ۴۵ هزارتومانی مواجه کرد و سکه طرح قدیم و امامی با بهای ۹۰۹ و ۹۰۸ هزارتومان در بازار معامله شدند، قیمت سایر سکه ها نیز با رشد ۲۲ هزارتومانی و ۱۰ هزارتومانی به ۴۵۴ هزارتومان برای هر نیم سکه و ۲۲۷ هزارتومان برای ربع سکه بدل شد.
در این روز سکه ۱ گرمی با بهای ۱۲۹ هزارتومان به فروش رسید که نسبت به پنجشنبه گذشته رشد ۳ هزارتومانی را به ثبت رساند.
این گزارش می افزاید، رشد ۱۲۰ تومانی دلار در روز یکشنبه بهای سکه را ۲۹ هزارتومان دیگر افزایش داد و بهای سکه طرح قدیم تا ۹۳۸ هزارتومان و قیمت سکه طرح امامی تا ۹۳۷ هزارتومان بالا آمد، نیم سکه و ربع هم به ۴۶۴ و ۲۳۴ هزارتومان و سکه ۱ گرمی به ۱۳۶ هزارتومان رسیدند.
بنابراین گزارش در روز دوشنبه بازار سکه با التهاب قیمتی مواجه شد که این امر در پی افزایش ۲۱۵ هزارتومانی دلار صورت گرفت و با رسیدن دلار به محدوده ۲ هزار و ۶۷۰ تومان قیمت سکه نیز در بالاترین سطح به ۹۸۰ هزارتومان رسید اما با بازگشت دلار و تعدیل بهای آن قیمت سکه نیز تا بعدازظهر تا ۹۳۶ هزارتومان تعدیل شد، قیمت سکه طرح قدیم نیز به ۹۳۷ هزارتومان رسید، نیم سکه و ربع هم به ۴۵۸ و ۲۲۹ هزارتومان و سکه گرمی با کاهش ۳ هزارتومانی به ۱۳۰ هزارتومان رسید.
قیمت نیم سکه که تا سطح ۴۹۰ هزارتومان بالا رفته بود در بعدازظهر به ۴۶۸ هزارتومان و ربع سکه بعد از کسب بهای ۲۴۸ هزارتومان به ۲۳۴ هزارتومان رسید، سکه ۱گرمی هم با بهای ۱۳۶ هزارتومان معامله شد.
برپایه این گزارش در روز سه شنبه با سقوط دلار بهای سکه نیز تا حدودی کاهش یافت و با افت ۷ هزارتومانی بهای سکه بهار آزادی قیمت طرح قدیم به ۹۳۰ هزارتومان و طرح امامی به ۹۲۹ هزارتومان رسید، نیم سکه نیز با ثبت ۴ هزارتومان کاهش با بهای ۴۶۴ هزارتومان و ربع سکه با نرخ ۲۳۳ هزارتومان به فروش رسیدند، سکه ۱گرمی در این روز با قیمت ۱۳۳ هزارتومان در بازار فروخته شد.
شایان ذکر است، بعد از تعطیلی بازار در روز چهارشنبه و با سقوط دلار تا سطح ۲ هزار و ۳۹۲ تومان در روز پنجشنبه، قیمت سکه طرح قدیم و امامی به ۹۱۴ هزارتومان رسید که نسبت به قیمت روز سه شنبه ۱۶ هزارتومان ارزان شد، نیم سکه و ربع هر کدام با افت ۶ و ۴ هزارتومانی تا سطح ۴۵۸ و ۲۲۹ هزارتومان و ربع سکه با کاهش ۳ هزارتومانی به ۱۳۰ هزارتومان رسیدند.
سکه بهار آزادی شروع هفته جاری را باز هم با رشد آغاز کرد و با رشد ۲۸ هزار تومانی و به ۹۴۲ هزار تومان رسید.
امروز نیز بهای سکه با رشد۸ هزار تومانی ۹۵۰ هزار تومان در بازار معامله شد.
گفتنی است، رئیس جمهور در هفته گذشته برای تعدیل قیمت سکه از بازگشت دوباره طرح پیش فروش سکه خبر داد، مبحثی که واکنشهای متتفاوتی در پی داشت.
گرچه این روزها دلار میدان دار اصلی بازار و حرف ثابت فعالان بازار شده است، اما پی گیری قیمت سکه نیز همچنان برای سرمایه گذاران کوچک بحث جذاب و گرمی به نظر می رسد.


RSS

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.