شیوه‌نامه انتخابات شوراهای دانش‌آموزی

جام جم آنلاین: شیوه‌نامه اجرایی برگزاری پانزدهمین دوره انتخابات شوراهای دانش‌آموزی در سال تحصیلی جدید طی بخشنامه‌ای با امضای حسین هژبری معاون پرورشی و فرهنگی به ادارات کل آموزش و پرورش سراسر کشور ابلاغ شد.

به گزارش روز چهارشنبه جام جم آنلاین به نقل از مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، در این شیوه‌نامه آمده است: نظر به جایگاه و اهمیت شورای دانش‌آموزی و در راستای تحقق بندهای مرتبط با سند تحول بنیادین آموزش و پرورش مبتنی بر مشارکت و همکاری، توجه بیشتر به روابط انسانی، اصل دانش‌آموزمحوری و مشارکت موثر و علمی دانش‌آموزان در تصمیم‌سازی و اجرای مطلوب برنامه‌های آموزشی و پرورشی و با توجه به ماده ۱۸ آیین‌نامه اجرایی مدارس مصوب شورای عالی آموزش و پرورش و شیوه‌نامه اجرایی شوراهای دانش‌آموزی این شیوه‌نامه صادر شده است.

بر اساس این شیوه‌نامه، انتخابات شوراهای دانش‌آموزی روز چهارشنبه سوم آبان ماه ۹۱ همزمان در دوره‌های مختلف تحصیلی در کلیه واحدهای آموزشی داخل و مدارس ایرانی خارج از کشور برگزار می‌گردد.

در این شیوه‌نامه با اعلام اینکه ستاد برنامه‌ریزی، پشتیبانی و نظارت بر فعالیت‌های شورای دانش‌آموزی در تمام سطوح استانی و منطقه‌ای تشکیل می‌گردد، آمده است: با توجه به افزایش پایه ششم به دوره ابتدایی در نظام آموزشی جدید، دانش‌آموزان این پایه دارای حق رای و کاندیداتوری در این انتخابات می‌باشند.

بر اساس این گزارش، در این شیوه‌نامه تقویم اجرایی پانزدهمین دوره انتخابات اعلام شده است که در این راستا باید ثبت‌نام دانش‌آموزان داوطلب عضویت در شوراهای دانش‌آموزی ۱۰ روز قبل از انتخابات صورت گیرد، همچنین زمان تبلیغات و ارائه برنامه‌های کاندیداها پنج روز قبل از برگزاری انتخابات معین شده است.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.