شیوه نامه ثبت نام دانش آموزان استثنایی ابلاغ شد

شیوه نامه ثبت نام دانش آموزان استثنایی ابلاغ شد

جام جم آنلاین: شیوه نامه ثبت نام نوآموزان و دانش آموزان استثنایی در سال تحصیلی ۹۲ -۹۱طی بخشنامه ای از سوی سازمان آموزش وپرورش استثنایی کشور ابلاغ شد.

به گزارش چهارشنبه جام جم آنلاین به نقل از روابط  عمومی  وزارت آموزش وپرورش، این شیوه نامه به منظور ایجاد هماهنگی و وحدت رویه در ثبت نام و جای دادن نو آموزان ودانش آموزان استثنایی در آموزشگاه ها به ادارات آموزش و پرورش استثنایی سراسر کشور ابلاغ شد.

بر اساس این گزارش ،بر طبق مفاد این شیوه نامه ستاد ثبت نام در هر استان به منظور بررسی ، رفع مشکلات احتمالی ، برنامه ریزی و نظارت برحسن اجرای ثبت نام و جای دهی دانش آموزان استثنایی تشکیل خواهدشد.

این گزارش می افزاید :بنابراین دستورالعمل ، ثبت نام تمامی دانش آموزان مدارس دولتی و غیر دولتی استثنایی صرفا” از طریق سامانه الکترونیکی (اینترنتی) انجام می شود اما همراهی والدین یا ولی قانونی دانش آموزان بهنگام بدو ورود آنان به هر یک از دوره های تحصیلی به همراه دانش آموز ضروری است.

این گزارش حاکیست ؛بر این اساس، مدیران آموزشگاه های استثنایی موظف هستند حداکثر تا بیستم مهرماه هر سال، اسامی دانش آموزان ثبت نام شده بدو ورود را به  ادارات آموزش وپرورش استثنایی استان ها ارسال نمایند.

 بر اساس این گزارش ،همراه داشتن اصل شناسنامه و تصویر صفحه اول ،شناسنامه سلامت دانش آموز ،کار برگ های تشخیصی،کارنامه قبولی پایه قبل در هر دوره تحصیلی  ،کار برگ های مورد نیاز برای ثبت نام در دوره راهنمایی تحصیلی پیش حرفه ای و کار برگ های مورد نیاز برای ثبت نام در دوره متوسطه حرفه ای از جمله مدارک مورد نیاز برای ثبت نام   نو آموزان و دانش آموزان استثنایی است که برای اولین بار به آموزشگاه ها وکلاس های خاص مراجعه می کنند.

گفتنی است ،برابر “ماده ۳۴ آیین نامه اجرایی مدارس ” پذیرفتن دانش آموز در آموزشگاه های استثنایی به صورت مستمع آزاد ممنوع است.

بر اساس این گزارش ،  در این بخشنامه آمده است : با حذف سطوح مقدماتی وتکمیلی از سال تحصیلی ۹۲-۹۱ ،پایه پنجم ابتدایی دانش آموزان آسیب دیده شنوایی به صورت یک ساله می باشد.

بنابراین  گزارش ؛  انتقال دانش آموزان در طول سال تحصیلی از یک آموزشگاه  به آموزشگاه  دیگربا موافقت اداره آموزش وپرورش  “مقصد”و حداکثر تا یک ماه قبل از شروع امتحانات پایانی نوبت دوم بلامانع است .

این گزارش می افزاید :بنابراین بخشنامه ،”برابر “ماده ۴۱ آیین نامه اجرایی مدارس ، دانش آموزانی که به دلایل موجه  قبل از شروع سال یا نیمسال تحصیلی  موفق به ثبت نام نشده اند، صرفا” با اخذ مجوز از کمیسیون خاص اداره آموزش وپرورش مجاز به ادامه تحصیل می باشند .

شایان ذکر است :  دریافت هر گونه  وجه در هنگام ثبت نام به استثنای حق بیمه و بهای کتابهای درسی ممنوع است.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.