شکارچیان رئیس “پارک ملی دنا” را کشتند

۳۱فروردین۱۳،

یکی از شکارچیان توسط محیط بانها دستگیر و یکی دیگر نیز امروز صبح توسط پلیس آگاهی یاسوج دستگیر شده و دو نفر دیگر نیز متواری می باشند. علی افشار در حال حاضر با سه گلوله در بدنش در حال انجام ام آر آی در بیمارستان مرکزی شیراز، منتظر ورود به اتاق عمل است.

به گزارش ممتازنیوز به نقل از مهر، علی افشار رئیس پارک ملی دنا صبح امروز توسط شکارچیان غیر مجاز در منطقه حفاظت شده میمند یاسوج به گلوله بسته شد.

فیض الله افشار وکیل پایه یک دادگستری و وکیل محیط بان غلامحسین خالدی که در زندان یاسوج به اعدام محکوم شده گفت: علی افشار پسر شهید کرامت افشار است که کمتر از دو ماه پیش به ریاست پارک ملی دنا گمارده شده بود، او به ضرب سه گلوله شکارچیان در کتف و بازویش روانه بیمارستان شیراز شده است.

وی با تشریح وضعیت جسمانی علی افشار تاکید کرد: او ساعت ۵ صبح امروز(دوشنبه) به همراه چند محیط بان دیگر در منطقه میمند با چهار شکارچی غیر مجاز مواجه می شوند که در همان ابتدا توسط شکارچیان به گلوله بسته می شوند.

وی افزود: یکی از شکارچیان توسط  محیط بانها دستگیر و یکی دیگر نیز امروز صبح توسط پلیس آگاهی یاسوج دستگیر شده و دو نفر دیگر نیز متواری می باشند. علی افشار در حال حاضر  با سه گلوله در بدنش در حال انجام ام آر آی در  بیمارستان مرکزی شیراز، منتظر ورود به اتاق عمل است.

منطقه حفاظت شده دنا در سالهای اخیر محل درگیری شدید میان شکارچیان و محیط بان هایی بوده که در آخرین اتفاقات غلامحسین خالدی و اسعد تقی زاده از محیط بانان این منطقه به سبب درگیری و قتل شکارچیان غیر مجاز به اعدام محکئوم شده و حکم آنها توسط دیوان عالی کشور تائید شده است.

هجوم شکارچیان به منطقه حفاظت شده دنا و کاهش چشمگیر تعداد حیات وحش این منطقه ناشی از ضعف مدیریت و نبود امنیت جانی و امنیتی برای محیط بانان دنا بوده است. این در حالی است که شکارکش ها بعد از درگیری با محیط بانان به دلایل نامعلومی به سرعت از زندان آزاد می شوند اما محیط بانانی که طبق قانون مجوز حمل و استفاده از سلاح را دارند محکوم به اعدام می شوند

باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.