شکار پهپاد آمریکایی دستاوردی مهم برای ایران است

۱۵م آذر ،

کارشناس راهبردی لبنانی شکار پهپاد آمریکایی را در خلیج فارس دستاوردی ارزشمند برای ایران برشمرد.

به گزارش واحد مرکزی خبر ، العمید محمد عباس در گفتگو با شبکه تلویزیونی العالم افزود : « این اولین دستاورد ایران در شکار هواپیماهای بدون سرنشین آمریکا نیست و نشان دهنده دستیابی ایران به فناوری پیشرفته برای کنترل انواع پهپادها و آمادگی آن برای جنگ های الکترونیکی است.
این برای دومین بار است که ایران پهپاد آمریکا را شکار و به سلامت به زمین می نشاند.
ایران سال قبل دقیقا در چنین روزهایی بود که توانست کنترل یک پهپاد بسیار پیشرفته آمریکا را به دست بگیرد و آن را با کمترین خسارت فرود آورد.
اگر سرنگونی یک هواپیمای بدون سرنشین یک دستاورد بزرگ است پس دربارهٔ کنترل آن چه چیزی باید بگوییم سرنگونی یک هواپیما به موشک نیاز دارد اما به دست گرفتن کنترل آن به یک سیستم پیشرفته و پیچیده الکترونیکی نیاز دارد تا بتواند ارتباط بین پایگاه آمریکایی و پهپاد را قطع کند و خود کنترل آن را به دست گیرد.
در واقع برای کنترل یک پهپاد باید به سیستم الکترونیکی آن نفوذ کرد کاری که ایران در خصوص دو پهپاد آمریکایی انجام داده و بسیار موفق عمل کرده است.
این مهم کار آسانی نیست به خصوص این که متعلق به آمریکا باشد.
ایران اکنون به فناوری پیشرفته ای در زمینه جنگ های الکترونیکی دست یافته است. پهپاد ایوب که جنبش حزب الله به فلسطین اشغالی فرستاد بسیار پیشرفته نبود ولی اسرائیل نتوانست آن را شکار کند بلکه مجبور شد در هوا آن را منفجر کند در حالی که ایران پهپاد آمریکایی را سالم شکار کرد.»
عباسی در ادامه افزود این که گفته می گردد آمریکا هزاران فروند از این پهپادها را در اختیار دارد و شکار تعدادی از آن ها مهم نیست سخنی گزاف است و من معتقدم این اقدام ایران دستاورد معنوی بزرگی دارد زیرا تهران این نوع از هواپیماها را سرنگون نمی کند بلکه کنترل آن ها را به دست می گیرد که این امر به یک فناوری پیشرفته و پیچیده نیاز دارد و ایران این فناوری را کسب کرده است وکشوری که می تواند یک پهپاد را شکار کند بدون تردید پهپادهای دیگر نیز در تیررس آن خواهد بود.
ایران همواره تلاش می کند قدرت و توانمندی دفاعی خود را برای مقابله با دشمنانش تقویت کند وتوسعه دهد.
ایران نشان داده است که بیدار است و از هیچ تلاشی برای تقویت سامانه دفاعی خود در زمینه های اطلاعاتی ، هوایی ، دریایی فروگذار نمی کند. هر روز ما می بینیم که ایران به یک فناوری و دستاورد تازه دست یافته است چیزی که سبب بهت و حیرت جهانیان شده است.
آمریکا و بعضی طرف های دیگر تلاش می کنند این موفقیت ایران را کم اهمیت جلوه دهند تا روحیه هم پیمانان خود در منطقه را حفظ کنند.
وی اظهار داشت ما باید در تحلیل مسایل سیاسی واقعگرا باشیم جامعه بین المللی همواره ایران را تهدید می کند و این برای همه آشکار است آمریکا و اسرائیل هر روز ایران را تهدید به عملیات نظامی می کنند از سوی دیگر ما می بینیم که تمام چشم ها و دیدگان در منطقه خلیج فارس متوجه ایران است بنابراین طبیعی است که ایران تمام امکانات لازم برای دفاع از منافع خود و هم پیمانانش در منطقه را فراهم کند.
یک رقابت بین آمریکا و ایران و همچنین بین اسرائیل و ایران وجود دارد هرچه که ایران از نظر تجهیزاتی و تسلیحاتی قوی و مقتدر باشد جنگ علیه این کشور بعید تر خواهد بود و اگر ایران ضعیف باشد بسیار زود هدف قرار می گیرد.
من معتقدم که ایران از همان آغاز پیروزی انقلاب اسلامی برای دستیابی به توانمندی های نظامی دفاعی تلاش کرده و توانسته است تا حد بسیاری به اهدافش برسد.
دستاورد بزرگ این است که کشوری به نام ایران تنها کشور در منطقه است که به فناوری کنترل پهپاد دست یافته است.
 


IRIBNews RSS TopNews
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.