شکایت‌نامه‌های هنرمندان راهی وزارت دارایی شد

۷ م دیماه ،

پیگیری هنرآنلاین از نقض قانون بخشودگی مالیات هنرمندان/۳

سخنگوی خانه تئاتر گفت: شکایت نامه هایی که بعضی هنرمندان به وزارت دارایی ارائه کرده اند نه برای اعتراض به پرداخت مالیات بلکه زمانبندی ناعادلانه آن است.

رویا تیموریان دربارهٔ ارائه اظهارنامه مالیاتی و معافیت هنرمندان از پرداخت مالیات در سال ۱۳۸۶ و نامه‌های اخیر وزارت دارایی مبنی بر لزوم پرداخت مالیات به خبرنگار تئاتر هنرآنلاین گفت: زمانی که اعلام شده هنرمندان معاف از پرداخت مالیات دیگر مشمول این معافیت نمی شوند و علی رغم دوندگی هایمان پاسخ روشنی از مقامات مسئول در وزارت دارایی نشنیدیم پذیرفتیم که باید مالیات را پرداخت کنیم.

وی ادامه داد: مشکل فعلی چیز دیگری است و آن اینکه با توجه به اعلام زارت دارایی در سال جاری چرا باید مالیات ها از سال ۸۹ پرداخت شود با اینکه در سال های قبل به ویژه ۸۹ و ۹۰ اظهارنامه های مالیاتی را پُر کرده و عملاً باید از سال جاری این طرح اجرا شود.

تیموریان گفت: پاسخ روشنی از هیچ مسئولی در وزارت دارایی شنیده نشده و قوانین اخیر آنها در حق هنرمدان به دور از انصاف است.

این هنرمند از وزارت کار، سازمان امور مالیاتی و وزارت دارایی درخواست کرد موضع خود را مشخص کنند و گفت: از سال ۱۳۸۴ بیمه ما قطع شده است و هیچ کس پاسخگوی این موضوع نیست؛ این در حالی است که متأسفانه مردم تصور می کنند بازیگران دارای درآمدهای هنگفت می باشند و در قصر زندگی می‌کنند. با این شرایط دشوار اقتصادی، بیمه ای که وجود ندارد و عدم امنیت شغلی، نقض قانون بخشودگی هنرمندان از پرداخت مالیات هم داستان تازهی در بین مشکلات هنرمندان خواهد بود.

گفتنی است، موضوع پرداخت مالیات این روزها به شدت سبب آزار هنرمندان عرصه های مختلف شده است؛ موضوعی که به نظر می‌رسد به شکل کامل مربوط به تهیه کنندگان می‌شود اما امروز علاوه بر نقض قانون بخشودگی هنرمندان از مالیات نامه‌هایی برای هنرمندان ارسال شده که باید برای پرداخت مالیات به وزارت دارایی مراجعه کنند.

انتهای پیام/۵۲/۵۳
 


آخرین خبرها
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.