شکلک جایگزین پسورد می‌شود

۲۰خردادماه،

کاربران از این پس می‌توانند به جای تایپ کردن کلمات عبور متنی با شکلک درآوردن جلوی دوربین رایانه و گوشی، وارد شده و لاگین کنند.
به گزارش فارس به نقل از بی بی سی، گوگل فناوری تازهی را ابداع کرده تا کاربران برای ورود به تبلت ها و گوشی های مجهز به سیستم عامل آندروید تنها از شکلک درآوردن استفاده کنند.
پیش از این سیستم شناسایی کاربران از طریق چهره آنها در بعضی موارد جایگزین کلمات عبور شده بود اما هکرها راه استفاده از این روش ورود به سیستم را به خوبی یاد گرفته بودند.
آنها با تهیه عکس از چهره کاربر هر رایانه و قرار دادن آن در برابر دوربین سیستم را فریب می دادند، ولی با استفاده از این شیوه بعید به نظر می رسد که دیگر بتوان با استفاده از عکس کاربران رایانه را فریب داد.
هنوز مشخص نیست این فناوری چه زمانی در عمل قابل استفاده است، اما گوگل می گوید شکلک های مجاز در این سیستم تازه شناسایی کاربران عبارتند از اخم کردن، درآوردن زبان، لبخند با دهان باز، درهم کردن صورت و پیشانی و کج و کوله کردن ابروها.
این برنامه برای چک کردن چهره کاربر ابتدا یک تصویر ویدیویی از چهره وی با ژست مورد نظر کاربر تهیه می کند و از آن دو تصویر استخراج می کند. این تصاویر هر بار با شکلک کاربر مقایسه می شوند.


iTanalyze.ir
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.