شیر طلای افتخاری ونیز برای کارگردان ایتالیایی

جشنواره ونیز هرسال با اهدای شیر طلایی افتخاری این جشنواره به یک سینماگر شاخص، از دستاوردهای سینمایی و هنری او تقدیر می کند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از بی.بی.سی، جشنواره ونیز هرسال با اهدای شیر طلایی افتخاری این جشنواره به یک سینماگر شاخص، از دستاوردهای سینمایی و هنری او تقدیر می کند. امسال شیر طلایی افتخاری ونیز به فرانچسکو رزی، کارگردان ۸۹ ساله ایتالیایی تعلق می گیرد.
فرانچسکو رزی، در سال ۱۹۵۸ با فیلم “چالش”، برنده جایزه ویژه هیئت داوران ونیز شد و پنج سال بعد نیز با فیلم “دست‌ها روی شهر” درباره فساد سیاسی در ایتالیا، جایزه شیر طلایی این جشنواره را به خود اختصاص داد.
آلبرتو باربرا مدیر هنری جشنواره فیلم ونیز، با ستایش از سبک سینمایی فرانچسکو رزی و نگاه اجتماعی و رئالیستی او، بر دقت او در بازسازی وقایع تاریخی و سازش ناپذیری او تاکید کرده است.
نسخه مرمت ‌شده فیلم “ماجرای ماتئی” (برنده نخل طلای ۱۹۷۲ جشنواره کن) از ساخته های این فیلمساز نیز در روز سی ام اوت به نمایش درمی آید. این نسخه را بنیاد فیلم مارتین اسکورسیزی، ترمیم کرده و برای نمایش در جشنواره ونیز آماده کرده است.
شصت و نهمین جشنواره فیلم ونیز همچنین از مایکل چیمینو، فیلمساز ایتالیایی تبار هالیوود و سازنده فیلم معروف “شکارچی گوزن” و اسپایک لی، کارگردان مستقل آمریکایی و سازنده فیلم هایی چون “کارت را درست انجام بده” و “مالکوم ایکس”، تقدیر خواهد کرد.
جشنواره فیلم ونیز، قدیمی ترین جشنواره فیلم دنیاست و از اعتبار ویژه ای در میان جشنواره های بین المللی برخوردار است.
شصت و نهمین دوره جشنواره فیلم ونیز از ۲۹ اوت تا ۸ سپتامبر ادامه دارد./ی۲


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.