شیعیان بحرین مجددا تظاهرات کردند

۱۶ام بهمن ،

almanar-26.jpg

هزاران تن از شیعیان بحرین برای درخواست جهت آغاز مذاکراتی که به تشکیل سلطنت مشروطه واقعی بینجامد و همچنین برای برکناری اول وزیری که بیش از ۴۰ سال است این منصب را در اختیار گرفته است، تظاهرات کردند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه اینترنتی ایلاف، شاهدان عینی با اشاره به اینکه هزاران تن از شیعیان روز یکشنبه بنا به درخواست گروه‌های مخالف در روستای شیعه نشین “کرزکان” تظاهرات کردند، اعلام داشتند که این تظاهرات مسالمت آمیز بوده و درگیری‌ در جریان آن رخ نداده است.

گروه‌های مخالف در بیانیه‌ای تاکید کردند که مذاکرات تشریفاتی به هیچ وجه مورد قبول نیست و مذاکرات یا گفت‌وگوی جدی که از طریق تشکیل دولت و قوه مجریه و مقننه حقوق طبیعی مردم بحرین را به آنها بازگرداند، مورد پذیرش است.

تظاهرکنندگان پرچم‌های بحرین را در دست داشتند و شعارهای “لبیک ای بحرین” و “هیهات منا الذله” سردادند.

آن‌ها در اشاره به خلیفه بن سلمان آل خلیفه، اول وزیر بحرین و عموی پادشاه که از زمان استقلال بحرین در سال ۱۹۷۱ این منصب را برای خود حفظ کرده است، شعار “ای خلیفه برو” سردادند.

این تظاهرات در چارچوب فعالیت‌های مخالفان بحرین و همزمان با دومین سالگرد آغاز اعتراضات در کشور برگزار شد. روز جمعه نیز تظاهرات مشابهی در این کشور برگزار شد.

با وجود سرکوب جنبش اعتراض آمیز در بحرین معترضان شیعه تقریبا به صورت روزانه در روستاهای اطراف منامه تظاهرات می‌کنند و شعارهایی برای سرنگونی نظام سر می‌دهند.

در این راستا اتحادیه بین‌المللی حقوق بشر اعلام کرده است که از زمان آغاز اعتراضات در بحرین دست کم ۸۰ تن کشته شد‌ه‌اند.

انتهای پیام


ایسنا
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.