شیمی درمانی طول عمر مبتلایان به سرطان تیروئید را افزایش می‌دهد

ممتاز نیوز: محققان در تازه ترین تحقیقات خود دریافتند که شیمی درمانی برای مبتلایان به سرطان تیروئید مفید بوده و می‌تواند عمر آنها را طولانی تر کند.

به گزارش ممتاز نیوز به نقل از فارس؛ دنیس کروس مدیر مرکز تومور مغزی و گردن بیمارستان لینوکس هیل در شهر نیویورک آمریکا گفت: تعداد اندکی از مبتلایان به سرطان تیروئید که شاهد رشد تومورهای سرطانی هستند؛ در اثر این نوع سرطان جان خود را از دست می‌دهند.

وی افزود: داروی وندتانیب “vandetanib” می‌تواند طول زندگی این نوع از بیماران را بهبود ببخشد.

این محقق گفت: داروی وندتانیب “vandetanib” درمانی سحرآمیز نیست اما دریافتیم که داروی است که می‌تواند برای کنترل این بیماری یا بهبود طول زندگی استفاده شود

مارتین شلم برگر از انستیوی گوستاو روسی در فرانسه گفت: تحقیقات نشان می‌دهد که این دارو می‌تواند در بیماران مبتلا به سرطان پیشرفته تیروئید نه تنها در زمینه پاسخ مثبت به آن بلکه در زمینه جلوگیری از پیشرفت بیماری ثمربخش باشد.

محققان در تحقیقات خود ۱۴۵ بیمار مبتلا به سرطان پیشرفته تیروئید را به طور تصادفی بررسی و آنها را به دو گروه تقسیم کردند که از گروه اول خواسته شد داروی داروی vandetanib و از گروه دوم خواسته شد تا دارویی ساختگی و بی اثر مصرف کنند.

محققان دریافتند: وخامت بیماری در مبتلایان به سرطان پاپیلاری از شایعترین سرطان‌های غده تیروئید که داروی vandetanib مصرف کردند؛ در طول ۱۶ ماه بیشتر نشد درحالی که وخامت بیماری در بیماران مبتلا به انواع نادر سرطان تیروئید فقط به مدت هشت ماه با مصرف این دارو بیشتر نشد.

محققان دریافتند که پیشرفت بیماری با داروی vandetanib در مقایسه با داروی ساختگی و بی اثر کمتر بود.

منبع: ممتاز نیوز

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.