شیوه‌نامه و ترکیب شورای حمایت از آثار نمایشی اعلام شد / ایرج راد: خانه تئا‌تر بعد از بررسی اعلام نظر می‌کند

به گزارش خبرآنلاین، براساس این حکم، مهدی شفیعی به عنوان نماینده مدیرکل و رئیس شورای حمایت از آثار نمایشی، ابراهیم گله‌دارزاده به عنوان دبیر و محمد مهدی خاتمی، محمدرضا الوند و حجت‌الاسلام والمسلمین حاج مهدی سیف جمالی به عنوان دیگر اعضای شورا معرفی و منصوب شدند.

براساس شیوه‌نامه نامه جدیدی که از سوی اداره کل هنرهای نماییشی منتشر شده، ترکیب شورای حمایت از آثار نمایشی متشکل از پنج نفر از اشخاص حقوقی و حقیقی است که با حکم معاون وزیر در امور هنری انتخاب و منصوب می‌شوند. بدین ترتیب این شورا با حضور نماینده تام الاختیار مدیر کل هنرهای نمایشی به عنوان رئیس شورا، مدیرعامل انجمن هنرهای نمایشی ایران به عنوان دبیر شورا، مسئول شورای ارزشیابی و نظارت اداره کل هنرهای نمایشی به عنوان عضو شورا و دو کار‌شناس هنرهای نمایشی به پیشنهاد مدیر کل هنرهای نمایشی و تایید معاون وزیر در امور هنری فعالیت خود را ادامه خواهند داد.

ضمنا کارگروه تخصصی به منظور تعیین برآورد مالی هزینه تولید و اجرای نمایش و انعکاس نتیجه آن به شورای حمایت نیز شامل ۷ عضو است که یک هنرمند آگاه و خبره به نمایندگی از خانه تئا‌تر در این کارگروه حضور دارد.

در همین ارتباط، در تماسی تلفنی با ایرج راد، جویای موضع خانه تئا‌تر در باره شیوه نامه جدید شورای حمایت از آثار نمایشی شدیم که او در پاسخ گفت: «هنوز چیزی به طور رسمی به ما گفته نشده و درخواستی هم صورت نگرفته است. باید اجازه دهید در هیئت مدیره خانه تئا‌تر این شیوه‌نامه را به بحث بگذاریم و بعد نظر و موضع خود را اعلام نماییم.»

مدیرعامل خانه تئا‌تر افزود: «پیش از این آقای هوشمند هنرکار را به عنوان یکی از هنرمندان عضو کارگروه تخصصی برآورد مالی هزینه تولید نمایش معرفی کرده بودیم که با مطالعه و بحث روی شیوه‌نامه جدید، در مورد نماینده خانه تئا‌تر تصمیم‌گیری خواهیم کرد.»

ایرج راد تاکید کرد: «پیش از ابلاغ این شیوه‌نامه، بهتر بود خانه تئا‌تر به عنوان صنف فراگیر اهالی هنرهای نمایشی در جریان قرار می‌گرفت. با این حال ما آن را بررسی خواهیم کرد و با دیگر اعضای هیئت مدیره به بحث خواهیم گذاشت.»

۵۸۲۴۵

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.