صادراتی بیش از ۶۸ هزار تن انواع قیر در بورس کالا

از ابتدای امسال حجم معاملات رینگ صادراتی بورس کالای ایران افزایش یافته تا جایی که در معاملات هفته گذشته بورس کالا ۶۸ هزار و ۸۵۱ تن انواع قیر در تالار داخلی و صادراتی معامله شد.

برزین اعلایی مدیر معاملاتی کارگزاری باهنر در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران با بااشاره به اینکه در معاملات هفته گذشته بورس کالا ۶۸ هزار و ۸۵۱ تن انواع قیر در تالار داخلی و صادراتی معامله شد تا این محصول سیاه رنگ همچنان در صدر معاملات رینگ پتروشیمی و فرآورده های نفتی بورس کالا باقی بماند.

وی تصریح کرد: براین اساس در هفته گذشته رونق معاملات قیر ادامه داشت به طوریکه ۴۶هزار و ۸۵۱ تن انواع قیر در تالار داخلی و ۲۰ هزار تن از این محصول در تالار صادراتی بورس معامله شد.

اعلایی اظهار داشت: اصلی‌ترین دلیل رونق معاملات قیر در بورس کالا این است که دو شرکت بزرگ نفت پاسارگاد و نفت جی از همان ابتدای راه‌اندازی بورس، تعهد ۱۰۰ درصدی برای عرضه محصولات‌شان در بورس داده‌اند که همین اراده عرضه و اطمینان به بورس، باعث رونق معاملات قیر شده است.

وی تاکید کرد: در حال حاضر کل قیر صادراتی این دو شرکت از طریق تالار کیش به بازارهای جهانی صادر می‌شود و مشتریان نفت جی و پاسارگاد نیز به خوبی با تالار بین‌المللی بورس کالا آشنا هستند، به این ترتیب مزایای حضور در بورس و صادق بودن عرضه‌کنندگان قیر از دلایل افزایش روز افزون معاملات قیر در بورس است.

اعلایی اظهار داشت: بیش از ۱۰ محصول از طریق بورس کالا به بازارهای جهانی صادر می‌‌شوند اما حجم عرضه این محصولات آنقدر پایین است که صادرکنندگان ایرانی، بورس را برای خرید این کالاها انتخاب نمی‌کنند.


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.