صادرات آلمان کاهش یافت

۲۰فروردین۱۳،

صادرات آلمان با ادامه رکود در منطقه یورو که بزرگترین شریک تجاری این کشور است، در ماه فوریه بیش از میزان مورد پیش‌بینی اقتصاددانان کاهش یافت.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، بر اساس آمارهای رسمی، میزان صادرات آلمان ۱٫۵ درصد نسبت به ژانویه کاهش یافت در حالیکه اقتصاددانان در نظرسنجی بلومبرگ، کاهش ۰٫۳ درصدی را پیش بینی کرده بودند. واردات آلمان نیز ۳٫۸ درصد کاهش یافت.

مازاد تجاری آلمان از ۱۳٫۶ میلیارد یورو در ژانویه به ۱۶٫۸ میلیارد یورو در فوریه افزایش یافت. مازاد حساب جاری این کشور نیز از ۹٫۷ به ۱۶ میلیارد یورو رسید.

صادرات از آلمان به کشورهای دیگر منطقه یورو ۴٫۱ درصد در فوریه نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش یافت در حالیکه صادراتش به اتحادیه اروپا ۳٫۴ درصد و به کشورهای غیرعضو اتحادیه اروپا ۱٫۹ درصد کاهش پیدا کرد.

اقتصاد آلمان که بزرگترین اقتصاد اروپا است، پس از رشد منفی ۰٫۶ درصد در سه ماهه چهارم سال ۲۰۱۲، احتمالا در سه ماهه اول سال میلادی جاری به رشد بازمی گردد. با این همه تجدید آشفتگی بازارهای مالی پس از انتخابات ایتالیا و کمک مالی در قبرس، ممکن است روند احیای منطقه یورو را به تاخیر بیاندازد.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.